Abstract:
Автор обґрунтовує особливості дослідження рівня мовленнєвого розвитку дитини дошкільного віку. З’ясовує, з якою метою варто здійснювати обстеження; наводить приклади конкретних методик; виявляє перспективи подальших досліджень на засадах словоцентричного підходу.
Узагальнення результатів здійсненого аналізу існуючих діагностик мовленнєвого розвитку дошкільника дозволяє автору дійти висновку, що всі вони дають підстави для обстеження дітей на основі словоцентричного підходу, у межах якого науковці (А.Богуш, М.Вашуленко, А.Загнітко, І.Зайцев, Л.Мацько, М.Михальченко, В.Теркулов) обґрунтовують свої дослідження на констатації того, що центром номінації визнається слово. Усі інші номінативні одиниці (словосполучення, фразеологізми, речення, текст) визначаються через слово. Автор обосновывает особенности исследования уровня речевого развития ребенка дошкольного возраста. Выясняет, с какой целью следует осуществлять обследование; приводит примеры конкретных методик; намечает перспективы дальнейших исследований на основе словоцентричного подхода.
Обобщение результатов проведенного анализа существующих диагностик речевого развития дошкольника позволяет автору прийти к выводу, что все они дают основания для обследования детей на основе словоцентричного подхода, в рамках которого ученые (А.Богуш, Н.Вашуленко, А.Загнитко, И.Зайцев, Л.Мацько, М.Михальченко, В.Теркулов) обосновывают свои исследования на констатации того, что центром номинации признается слово. Все остальные номинативные единицы (словосочетания, фразеологизмы, предложения, текст) определяются через слово. The author proves the specifics of researching the level for speech development of preschool children. The author finds out the purpose of carrying out the investigation, gives the examples of specific techniques, reveals the prospects for further research on the basis of the word-center approach.
The summarizing of the analysis of existing diagnostics of speech development of the preschool child, allows to the author to come to the conclusion that they all provide a basis for examination of children on the basis of word-center approach, in which scientists (A.Bogush, N.Vashulenko, A.Zagnitko, I.Zaichev, L.Matsko, M.Mikhalchenko, V. Terkylov) base their research on the acknowledgment of the fact that the center of the nomination recognizes the word. All other nominative units (collocations, idioms, sentences, text) are defined through the word.
Description:
Полєвікова, О. Б. Діагностика мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку на засадах слово центричного підходу [Текст] / О. Б. Полєвікова // Науковий вісник Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім.Тараса Шевченка. Серія : Педагогіка. – Кременець : ВЦ КОГПІ ім.Тараса Шевченка, 2014. – Вип. 3. – С. 132-139.