DSpace Repository

RESEARCH ON THE EFFICACY OF RECIPROCAL IMITATION TRAINING FOR CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS

Show simple item record

dc.contributor.author Когутяк, Н.
dc.contributor.author Мицько, В.
dc.contributor.author Kogutiak, N.
dc.contributor.author Mytsko, V.
dc.date.accessioned 2023-11-09T13:25:31Z
dc.date.available 2023-11-09T13:25:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/18479
dc.description Когутяк, Н. Дослідження ефективності тренінгу реципрокної імітації для дітей із розладами спектру аутизму / Н. Когутяк, В. Мицько // Інсайт: психологічні виміри суспільства. - 2023. - № 10. - С. 339–359. https://doi.org/10.32999/2663-970X/2023-10-17 uk_UA
dc.description.abstract Метою дослідження є впровадження на українській вибірці тренінгу реципрокної імітації, який є перспективним напрямком навчання дітей із розладами спектру аутизму (РСА) навичок імітації в соціально-інтерактивному контексті. Зроблено припущення, що змішана форма тренінгу реципрокної імітації (RIT) для сімей, що виховують дітей із розладами спектру аутизму, матиме доказову ефективність щодо зниження батьківського стресу та зростання батьківської компетентності. Методи. Подано програму раннього втручання та дослі- дження щодо застосування групового тренінгу рецепрокної імітації для батьків, що виховують дітей із розладами спектру аутизму, а саме для зростання батьківської компетентності, зменшення батьківського стресу. У зв’язку з пандемічними обмеженнями тренінг проводився у змішаній (онлайн та офлайн) формах коучингу. Дослідження проводилося восени 2021 року. Участь у дослідженні взяли дванадцять сімей, що виховують дітей із клінічним діагнозом “Аутизм F84.0” за ICD-10-CM, що підтверджено результатами STAT і ADOS-2. Результати. З’ясовано, що у порівнянні двох зрізів доекспериментального (M1=111.59) та післяекспериментального (M2=70.16) статистично досто- вірну відмінність у показниках батьківського стресу t =-2.24 (p≤.05). Зафіксовано статистично достовірне підвищення показників батьківської компетентності до і після експерименту (α=.05 t=-2.87). Констатовано статистично достовірні відмінності зростання показників загальної соціальної комунікації (α=.05 t=-2.83) та соціального залучення (α=.05 t=-2.04) навичок соціальної комунікації дітей. Зазначено, що у параметрах експресивної комунікації, рецептивної комунікації та імітації/ гри статистично достовірних відмінностей не з’ясовано. Дискусія і висновки. Експериментально доказано і теоретично обґрунтовано позитивні зміни поведінки дітей із розладами спектру аутизму, зниження показників батьківського стресу та підвищення батьківської компетентності. Для визначення ефективності застосування тренінгу реципрокної імітації на українській вибірці доцільним є її активне впровадження й операціоналізація, верифікація онлайн- і офлайн-форматів. The aim of the research is to implement reciprocal imitation training on a Ukrainian sample, that is a promising direction for teaching imitation skills to children with autism spectrum disorders (ASD) in a social-interactive context. A hybrid form of Reciprocal Imitation Training (RIT) for families raising children with autism spectrum disorders is hypothesized to have demonstrable efficacy in reducing parenting stress and increasing parenting competence. Methods. An early intervention program and research on the use of reciprocal imitation group training for parents raising children with autism spectrum disorders are presented, aimed at increasing parental competence and reducing parental stress. Due to pandemic restrictions, the training was delivered in a hybrid (online and offline) format. The research was carried out in the fall of 2021. The study involved twelve families who had children with a clinical diagnosis of “Autism F84.0” according to ICD-10-CM, which was confirmed by STAT and ADOS-2 results. Results. There was a statistically significant difference in parental stress indicators =-2.24 (p≤.05) when the two pre-experimental (M1=111.59) and post-experimental (M2=70.16) sections were compared. A statistically significant increase in the indicators of parental competence was observed before and after the experiment (α=.05 t=-2.87). There were statistically significant differences in the growth of general social communication (α=.05 t=-2.83) and social engagement (α=.05 t=-2.04) indicators of children’s social communication skills. It should be noted that no statistically significant differences in the parameters of expressive communication, receptive communication, and imitation/game were discovered. Discussion and conclusions. Positive behavioral changes in children with autism spectrum disorders, as well as a decrease in parental stress indicators and an increase in parental competence, have been experimentally proven and theoretically supported. To determine the effectiveness of the application of reciprocal imitation training on the Ukrainian sample, it is recommended that it be actively implemented and operationalized, with online and offline formats verified. uk_UA
dc.subject батьківський стрес uk_UA
dc.subject батьківська компетентність uk_UA
dc.subject соціальна комунікація uk_UA
dc.subject соціальне залучення uk_UA
dc.subject експресивна комунікація uk_UA
dc.subject рецептивна комунікація uk_UA
dc.subject імітація uk_UA
dc.subject parental stress uk_UA
dc.subject parental competence uk_UA
dc.subject social communication uk_UA
dc.subject social involvement uk_UA
dc.subject expressive communication uk_UA
dc.subject receptive communication uk_UA
dc.subject imitation uk_UA
dc.title RESEARCH ON THE EFFICACY OF RECIPROCAL IMITATION TRAINING FOR CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDERS uk_UA
dc.title.alternative ДОСЛІДЖЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ТРЕНІНГУ РЕЦИПРОКНОЇ ІМІТАЦІЇ ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ РОЗЛАДАМИ СПЕКТРУ АУТИЗМУ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account