DSpace Repository

КРИТЕРІАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА» ЗВО УКРАЇНИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО ДО ПАРТНЕРСЬКОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Show simple item record

dc.contributor.author Анісімова, О. Е.
dc.contributor.author Anisimova, О. Е.
dc.date.accessioned 2021-08-17T06:41:50Z
dc.date.available 2021-08-17T06:41:50Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/15043
dc.description Анісімова, О. Е. Критеріальний аналіз освітньо-професійних програм спеціальності «Дошкільна освіта» ЗВО України щодо забезпечення підготовки майбутніх вихователів ЗДО до партнерської взаємодії / О. Е. Анісімова // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / редактори-упорядники М. Пантюк, А.Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 27. Том 1. С. 117-123. DOI:10.24919/2308-4863.1/27.203377 uk_UA
dc.description.abstract У статті здійснено критеріальний аналіз освітньо-професійних програм спеціальності «Дошкільна освіта» закладів вищої освіти України щодо забезпечення підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до партнерської взаємодії у професійній діяльності. З’ясовано, що успішність діяльності педагогів визначається не тільки предметно-функціональним складником їхньої професійної готовності (професійні знання, вміння і навички), але й особистісними характеристиками (соціально значущі цінності й мотиви, соціальна компетентність, комунікативні та організаторські вміння, установка на партнерство), що визначають соціальний аспект професійної взаємодії. У зв’язку з цим формування професійної компетентності майбутніх фахівців, зокрема їх готовності до партнерської взаємодії у професійній діяльності, має стати одним із важливих завдань їх підготовки у закладі вищої освіти. Представлено розроблений автором критеріальний апарат, в якому враховано інтегровану природу феномену готовності майбутнього вихователя ЗДО до партнерської взаємодії у професійній діяльності. Проаналізовано Стандарт вищої освіти України СВО «бакалавр» спеціальності «Дошкільна освіта» 2019 року щодо забезпечення підготовки майбутніх вихователів ЗДО до партнерської взаємодії за поданими критеріями. Результати критеріального аналізу освітньо-професійних програм спеціальності «Дошкільна освіта» щодо забезпечення підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти до партнерської взаємодії дають підстави вважати, що ширшого та більш детального представлення потребує мотиваційно-ціннісний критерій. У свою чергу найбільш детально представлений діяльнісний критерій. Наголошуємо на значенні мотиваційного складника, адже без гармонійного системного існування всіх складників, визначених у критеріях, неможлива ефективна реалізація партнерської взаємодії. In the article the criterion analysis of educational and professional programs of specialty “Preschool education” of higher education institutions of Ukraine is carried out in order to ensure preparation of future preschool educators for partnership interaction in professional activity. It has been found out that the success of teachers’ activity is determined not only by the subject-functional component of their professional readiness (professional knowledge, skills and skills), but also by personal characteristics (socially significant values and motives, social competence, communication and organizational skills, setting for partnership) that determine the social dimension of professional engagement. In this regard, the formation of the professional competence of future professionals, in particular, their willingness to engage in professional partnerships, should become one of the important tasks of their training in higher education. The criterion apparatus developed by us is presented, which takes into account the integrated nature of the phenomenon of the future caregiver of readiness of the IDA for partnership in professional activity. The Higher Education Standard of Ukraine Bachelor’s Degree in Pre-school Education in 2019 was analyzed to provide training for future preschool educators to partner in cooperation with these criteria. The results of the criterion analysis of educational and professional programs of specialty “Preschool education” to ensure the preparation of future preschool educators for partnership interaction suggest that a broader and more detailed presentation needs a motivational value criterion. In turn, the most detailed activity criterion is presented. We emphasize the importance of the motivational component, because without the harmonious systematic existence of all the components defined in the criteria, effective implementation of partnership interaction is impossible. uk_UA
dc.subject критерій uk_UA
dc.subject партнерська взаємодія uk_UA
dc.subject стандарт вищої освіти uk_UA
dc.subject стандарт вищої освіти uk_UA
dc.subject освітньо-професійна програма uk_UA
dc.subject criterion uk_UA
dc.subject partnership interaction uk_UA
dc.subject higher education standard uk_UA
dc.subject educational and professional program uk_UA
dc.title КРИТЕРІАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСВІТНЬО-ПРОФЕСІЙНИХ ПРОГРАМ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ДОШКІЛЬНА ОСВІТА» ЗВО УКРАЇНИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗДО ДО ПАРТНЕРСЬКОЇ ВЗАЄМОДІЇ uk_UA
dc.title.alternative THE CRITERIAL ANALYSIS OF EDUCATIONAL-PROFESSIONAL PROGRAMS OF SPECIALTY PROGRAMS “PRESCHOOL EDUCATION” FROM UKRAINE FOR PROVISION OF PREPARATION OF FUTURE EDUCATORS IN ACCORDANCE WITH PARTNERSHIP INTERACTION uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Педагогічний факультет
    Кафедра педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти. Кафедра теорії та методики дошкільної та початкової освіти. Кафедра спеціальної освіти. Кафедра педагогіки, психології й освітнього менеджменту імені проф. Є. Петухова

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account