DSpace Repository

ВЕБ-КВЕСТ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОГО ПРОФЕСІЙНО СПРЯМОВАНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЮРИДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Show simple item record

dc.contributor.advisor
dc.contributor.author Колкунова, В. В.
dc.contributor.author Kolkunova, V. V.
dc.date.accessioned 2019-12-23T07:23:59Z
dc.date.available 2019-12-23T07:23:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/9720
dc.description Колкунова, В. В. Веб-квест як технологія навчання англійського професійно спрямованого діалогічного мовлення студентів юридичних спеціальностей / В. В. Колкунова // Науковий журнал «Молодий вчений». – Херсон : Вид-во «Молодий вчений». - 2019. - № 7.2 (71.2), липень. - С. 52-55. uk_UA
dc.description.abstract У статті зроблено спробу у контексті сучасних вимог і стандартів володіння іноземною мовою спеціального вжитку довести необхідність пошуку, розробки й апробації ефективних технологій формування іншомовної комунікативної компетентості студентів юридичних спеціальностей, які вивчають англійську мову за професійним спрямуванням. Крім того, обґрунтовано доцільність використання технології веб-квест як засобу розвитку і вдосконалення вміння професійно спрямованого діалогічного мовлення студентів юридичних спеціальностей як показника сформованості їхньої іншомовної комунікативної компетентності. Дослідження виконано у контексті комунікативного та конструктивістського (проектного) підходів до формування професійних компетенцій. Стаття має науково-методичний характер. The paper focuses on the issue of developing Ukrainian law students’ professional language competences, which enable them to function effectively and competitively in diverse professional environments. This problem is highly topical in the context of radical changes in Ukrainian higher education triggered by the process of the country’s integration into the European Higher Education Area. The author makes an attempt to justify the necessity of inventing, developing and testing effective learning technologies which can be applied to increase law students’ English language proficiency and communicative competence. The paper also gives reasons for the expediency of using web-quest learning technology as a means of developing and improving law students’ skills of job-related spoken interaction. Learning technology is defined as a combination of the most rational ways of classroom activities management, which is supposed to ensure the achievement of the teacher’s and the student’s goals in the shortest time and with the least efforts. Web quest is considered to be one of the most promising learning technologies since it provides students with educational problem-solving tasks during which they collect and organize information, carry out their own independent research, develop their English language skills and communicative competences. The author supplies a description of the web-quest «Parliamentary Business» designed for Ukrainian law students who do a course in English for specific purposes. The aim of this web-quest is to develop law students’ job-related spoken interaction. The research is carried out in the context of communicative and project work approaches to the development of students’ professional communicative competencies. These teaching approaches encourage law students’ motivation while doing a course of English for specific purposes. They also enable them to bridge the gap between language study and language use. The paper deals with scientific and methodological aspects of the problem under consideration. uk_UA
dc.subject веб-квест uk_UA
dc.subject технологія навчання uk_UA
dc.subject англійська мова за професійним спрямуванням uk_UA
dc.subject іншомовна комунікативна компетентність uk_UA
dc.subject професійно спрямоване діалогічне мовлення uk_UA
dc.subject web-quest uk_UA
dc.subject learning technology uk_UA
dc.subject English for specific purposes uk_UA
dc.subject foreign language communicative competence uk_UA
dc.subject job-related spoken interaction uk_UA
dc.title ВЕБ-КВЕСТ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОГО ПРОФЕСІЙНО СПРЯМОВАНОГО ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ ЮРИДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ uk_UA
dc.title.alternative WEB-QUEST AS A TECHNOLOGY OF TEACHING ENGLISH JOBRELATED SPOKEN INTERACTION TO LAW STUDENTS uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account