DSpace Repository

ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ДУХОВНИХ ПОТРЕБ У МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ У СПАДЩИНІ В. СУХОМЛИНСЬКОГО

Show simple item record

dc.contributor.author Корольова, І. І.
dc.contributor.author Королёва, И. И.
dc.contributor.author Koroleva, I. I.
dc.date.accessioned 2018-11-21T11:23:53Z
dc.date.available 2018-11-21T11:23:53Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.uri http://eKhSUIR.kspu.edu/handle/123456789/7524
dc.description Корольова, І. І. Проблема формування духовних потреб у майбутніх менеджерів освітньої галузі у спадщині В. Сухомлинського / І. І. Корольова // Педагогічний альманах : зб. наук. праць / редкол. : В. В. Кузьменко (голова) та ін. – Херсон : КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2015. – Вип. 27. – С. 246-250. uk_UA
dc.description.abstract У даній статті розкрито підходи до розв’язання проблеми формування духовних потреб у майбутніх менеджерів освітньої галузі у спадщині В. Сухомлинського. Обґрунтовується, що джерелом багатства духовного життя є інтелектуальна, неповторна педагогічна праця у колективі, яка полягає у постійному взаємообміні цінностями, створенні духу творчого пошуку. Єдність праці і духовного життя досягається під час отримання результату праці, який приносить естетичне задоволення, відчуття власної честі та гідності. Головною метою управлінської діяльності є створення атмосфери натхненної праці особистості і колективу, умов передачі вищої людської цінності – майстерності, таланту старших поколінь молодшим. В данной статье раскрыто подходы к решению проблемы формирования духовных потребностей у будущих менеджеров образовательной сферы в наследии В. Сухомлинского. Обосновывается, что источником богатства духовной жизни есть интеллектуальная, неповторимая педагогическая деятельность в коллективе, которая состоит в постоянном взаимообмене ценностями, создании духа творческого поиска. Единство труда и духовной жизни достигается во время получения результата труда, который приносит эстетическое удовлетворение, чувство чести и собственного достоинства. Главной целью управленческой деятельности есть создание атмосферы вдохновленного труда личности и коллектива, условий передачи высшей человеческой ценности – мастерства, таланта старших поколений младшим. In this article the method of aesthetic education in the process of culture-that ensures the formation of students' ability to actively use the value in communication, cognition and creativity. It is based on the use of tasks that influence the development of aesthetic activity students develop their ability to independently analyze, synthesize, evaluate the results of culture-from the standpoint of aesthetic content, indicate the level of use of aesthetic values in the students' culture-activity, which was determined by their interests, orientation and needs, the ability to perceive, assess and interpret. Important in the organization of aesthetic education is to stimulate students' creative aesthetic activity in culture-activity. Task reproductive-creative and creative nature, aimed at preparing students for aestheticization of cultural and educational space of higher education. Educational and aesthetic content of educational work characterizes the efficiency of the educational system that will allow future teachers taking into account the peculiarities of the forms of culture-actively engage students in direct participation in the development of beauty. Education and educational activities aimed at active formation of the students skills in communicating aesthetic relationships and activities, enrichment of ideas and concepts of beauty in critical environments: subject-natural, social, and artistic. Aesthetic and nurturing forms of culture-directed and coordinated the activity of students in communicative, cognitive and creative. uk_UA
dc.subject духовність uk_UA
dc.subject духовні потреби uk_UA
dc.subject духовне життя uk_UA
dc.subject управлінська діяльність uk_UA
dc.subject менеджери освітньої галузі uk_UA
dc.subject духовность uk_UA
dc.subject духовные потребности uk_UA
dc.subject духовная жизнь uk_UA
dc.subject управленческая деятельность uk_UA
dc.subject менеджеры образовательной сферы uk_UA
dc.subject aesthetic education uk_UA
dc.subject cultural activities uk_UA
dc.subject aesthetic development uk_UA
dc.subject aesthetic experience uk_UA
dc.title ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ДУХОВНИХ ПОТРЕБ У МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ У СПАДЩИНІ В. СУХОМЛИНСЬКОГО uk_UA
dc.title.alternative Проблема формирования духовных потребностей у будущих менеджеров образовательной сферы в наследии В. Сухомлинского uk_UA
dc.title.alternative Organization of aesthetic education of university students in the culture-activity : Theory and Methods uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account