DSpace Repository

СПЕЦИФІКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ПОЛІЛІНГВАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Show simple item record

dc.contributor.author Смутченко, О. С.
dc.contributor.author Smutchenko, O. S.
dc.date.accessioned 2018-09-27T10:25:48Z
dc.date.available 2018-09-27T10:25:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://eKhSUIR.kspu.edu/handle/123456789/7099
dc.description Смутченко, О. С. Специфіка підготовки майбутніх учителів іноземних мов у полілінгвальному середовищі / О. С. Смутченко // Педагогічний альманах : зб. наук. праць / редкол. : В. В. Кузьменко та ін. - Херсон : КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти", 2018. - Вип. 37. - С. 199-205. uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджуються питання специфіки фахової підготовки майбутніх учителів іноземних мов у полілінгвальному середовищі. Основна увага приділяється методичним аспектам підготовки вчителя іноземних мов. Професійна діяльність учителя визначається специфікою його професійно- предметних( дисципліни, які вивчаються) та індивідуально-психологічних умінь. Висвітлюється особливості полілінгвістичної освіти студента,яка сприяє формуванню у студентів певних фонових знань, тобто знань про культуру, традиціїна базі якого розвивається картина життя іншої країни. Розглянуто вплив міжмовної інтерференції та полілінгвізму на фахову підготовку вчителя іноземної мови. В статье исследуются вопросы специфики профессиональной подготовки будущих учителей иностранных языков в полилингвальной среде. Основное внимание уделяется методическим аспектам подготовки учителя иностранных языков. Профессиональная деятельность учителя определяется спецификой его профессионально-предметных (дисциплины, которые изучаются) и индивидуально-психологических умений. Рассматриваются особенности полилингвистического образования студента, которая способствует формированию у студентов определенных фоновых знаний, то есть знаний о культуре, традициях, на базе которых развивается картина мира другой страны. Рассмотрено влияние межъязыковой интерференции и полилингвизма на профессиональную подготовку учителя иностранного языка. The article is devoted to the specific character of foreign language teaching in the polylingual environment. The main attention is paid to the methodical aspects of the preparation of foreign language teacher, the specificity of the disciplines which students study. Professional activity of the teacher is determined by the specificity of professional and individual psychological abilities. The features of the student's polylinguistic education are considered, which contributes to the formation of certain background knowledge among students, that is, knowledge about the culture, traditions, on the basis of which the picture of the world of another country is developing. A two-subject specialization for future teachers of a foreign language is characteristic: English and second foreign language (German, Polish, Russian). Students need to master the ability to use language-specific communication tools that will enable them to regulate their speech behavior in accordance with the norms adopted in this linguistic community and adequately reproduce them in bilateral communication. The influence of interlingual interference and polylinguism in the professional teaching of a foreign language teacher is examined, because we can notice that the interference is not from the native language to the foreign language, but from the foreign language to the native language and vice versa. This phenomenon is noticed by students studying foreign languages. The peculiarities of double diplomas are highlighted with the help of which students have the opportunity to gain experience of foreign professional training abroad and to increase their professional knowledge. uk_UA
dc.subject іноземні мови uk_UA
dc.subject міжмовна інтеренференція uk_UA
dc.subject полілінгвістична освіта uk_UA
dc.subject фахова підготовка вчителя іноземних мов uk_UA
dc.subject лінгвістична компетентність uk_UA
dc.subject иностранные языки uk_UA
dc.subject межъязыковая интеренференция uk_UA
dc.subject полилингвистическое образование uk_UA
dc.subject профессиональная подготовка учителя иностранных языков uk_UA
dc.subject лингвистическая компетентность uk_UA
dc.subject foreign languages uk_UA
dc.subject interlingual interenference uk_UA
dc.subject polylinguistic education uk_UA
dc.subject training of a foreign language teacher uk_UA
dc.subject linguistic competence uk_UA
dc.title СПЕЦИФІКА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНИХ МОВ У ПОЛІЛІНГВАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ uk_UA
dc.title.alternative СПЕЦИФИКА ПОДГОТОВКИ БУДУЩИХ УЧИТЕЛЕЙ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ В ПОЛИЛИНГВАЛЬНОЙ СРЕДЕ uk_UA
dc.title.alternative TRAINING SPECIFIC OF FUTURE FOREIGN LANGUAGES TEACHERS IN POLYLINGUAL ENVIRONMENT uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account