DSpace Repository

ДЕФІНІТИВНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСВІТНІХ ВИКЛИКІВ, РИЗИКІВ, НЕБЕЗПЕК І ЗАГРОЗ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ

Show simple item record

dc.contributor.author Науменко, Н. В.
dc.contributor.author Naumenko, N. V.
dc.date.accessioned 2024-06-27T07:47:18Z
dc.date.available 2024-06-27T07:47:18Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/19651
dc.description Науменко, Н. В. Дефінітивна характеристика освітніх викликів, ризиків, небезпек і загроз в умовах сьогодення / Н. В. Науменко // Педагогічні науки: зб. наук. праць / гол. ред. Л. А. Пермінова. – Івано-Франківськ : ХДУ, 2024. – Вип. 106. – С. 60-67. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає у розкритті дефінітивної характеристики освітніх викликів, ризиків, небезпек і загроз в умовах сьогодення. Для досягнення зазначеної мети використані методи теоретичного аналізу наукової психолого-педагогічної та методичної літератури з метою огляду й аналізу існуючих теорій, концепцій і підходів до вирішення проблеми; порівняльного аналізу з метою порівняння різних аспектів формулювання теоретичних положень; інтерпретації та узагальнення отриманої інформації з метою аналізу й обробки отриманих даних для встановлення зв’язків і закономірностей, формулювання висновків та узагальнень для подальшого дослідження та практичного застосування. Результати. Визначено сутнісну характеристику поняття «безпека людини», що є ключовим аспектом ефективної життєдіяльності особистості, розвитку суспільства, функціонування галузей і реалізації міжнародних та державних процесів і характеризує ступінь захищеності життєво важливих інтересів особистості, держави та суспільства. Розглянуто специфічні риси забезпечення захисту людини та суспільства в контексті соціальної безпеки й охарактеризовано роль освітньої системи в забезпеченні безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу. Конкретизовано сутність і зміст поняття «безпечне освітнє середовище» у співвідношенні з категорією «освітня безпека». Представлено дефінітивну характеристику та взаємозалежність понять «освітні виклики», «освітні ризики», «небезпека» та «загрози» в межах проблеми забезпечення безпеки учасників освітнього процесу. Охарактеризовано наявні освітні виклики й ризики для підростаючого покоління та вчителів у світлі світових змін, тран- сформацій та освітніх реформ, що несуть загрози фізичному, психічному, соціальному й духовному здоров’ю здобувачів освіти та вчителів. Висновки. Дефінітивна характеристика освітніх викликів, ризиків, небезпек і загроз в умовах сьогодення є важливим кроком на шляху до організації безпечного освітнього середовища, що спрямоване на формування безпечних, комфортних і здорових умов навчання в закладах освіти, які забезпечують оволодіння учнями компетентностями, необхідними для життя, формування культури безпечної та здорової поведінки. Purpose. The purpose of the study is to reveal the definitional characterization of educational challenges, risks, dangers, and threats in current conditions. To achieve this purpose, the methods of theoretical analysis of scientific psychological, pedagogical and methodological literature were used to review and analyze existing theories, concepts and approaches to solving the problem; comparative analysis to compare different aspects of the formulation of theoretical positions; interpretation and generalization of the information obtained to analyze and process the data obtained to establish links and patterns, formulate conclusions and generalizations for further research and practical application. Results. The essential characteristic of the concept of “human security” is determined, which is a key aspect of the effective life of an individual, development of society, functioning of industries and implementation of international and state processes and characterizes the degree of protection of the vital interests of the individual, the state, and society. The author examines the specific features of ensuring the protection of a person and society in the context of social security and characterizes the role of the educational system in ensuring the safety of life of participants in the educational process. The essence and content of the concept of “safe educational environment” in relation to the category of “educational security” are specified. The definitional characterization and interdependence of the concepts of “educational challenges”, “educational risks”, “danger” and “threats” within the problem of ensuring the safety of participants in the educational process are presented. The existing educational challenges and risks for the younger generation and teachers in the light of global changes, transformations and educational reforms that pose threats to the physical, mental, social and spiritual health of students and teachers are characterized. Conclusions. The definitional characterization of educational challenges, risks, dangers and threats in today's conditions is an important step towards the organization of a safe educational environment aimed at creating safe, comfortable and healthy learning conditions in educational institutions that ensure that students master the competencies necessary for life, form a culture of safe and healthy behavior. uk_UA
dc.subject безпека людини uk_UA
dc.subject безпечне освітнє середовище uk_UA
dc.subject освітні виклики uk_UA
dc.subject освітні ризики uk_UA
dc.subject небезпека uk_UA
dc.subject загрози uk_UA
dc.subject здоров’я людини uk_UA
dc.subject human security uk_UA
dc.subject safe educational environment uk_UA
dc.subject educational challenges uk_UA
dc.subject educational risks uk_UA
dc.subject danger uk_UA
dc.subject threats uk_UA
dc.subject human health uk_UA
dc.title ДЕФІНІТИВНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСВІТНІХ ВИКЛИКІВ, РИЗИКІВ, НЕБЕЗПЕК І ЗАГРОЗ В УМОВАХ СЬОГОДЕННЯ uk_UA
dc.title.alternative DEFINITIVE CHARACTERIZATION OF EDUCATIONAL CHALLENGES, RISKS, DANGERS AND THREATS IN THE CURRENT CONTEXT uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account