DSpace Repository

ЕТИКА ЯК ВНУТРІШНІЙ РЕСУРС ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО ЗБАГАЧЕННЯ ПЕДАГОГА В УМОВАХ СУЧАСНИХ РЕАЛІЙ

Show simple item record

dc.contributor.author Хоружа, Л. Л.
dc.contributor.author Khoruzha, L. L.
dc.date.accessioned 2024-06-27T07:32:02Z
dc.date.available 2024-06-27T07:32:02Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/19650
dc.description Хоружа, Л. Л. Етика як внутрішній ресурс особистісно-професійного збагачення педагога в умовах сучасних реалій / Л.Л. Хоружа // Педагогічні науки: зб. наук. праць / гол. ред. Л. А. Пермінова. – Івано-Франківськ : ХДУ, 2024. – Вип. 106. – С. 36-42. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті є розкриття особливостей і трансформацій етики в умовах воєнного часу, осмислення феномену етики як внутрішнього ресурсу подолання педагогом деструктивних проявів під час вирішення різноманітних професійних завдань, покращення психоемоційного стану в умовах війни. Методи. У процесі наукового пошуку застосовано теоретичні методи аналізу й узагальнення філософської, педагогічної, психологічної літератури, синтезу теоретичних положень для осмислення змісту наукової проблеми; а також емпіричні методи: анкетування, інтерв’ю з педагогами, інтерпретація і узагальнення отриманої інформації. Результати. Зазначено, що етика в умовах сьогодення уможливлює здатність педагога справлятися зі стресами, проявляти життєстійкість в умовах війни; розвивати комунікативні вміння; вдосконалюватись. Наведено результати статистичних опитувань учителів щодо їхнього психоемоційного стану та нагальних потреб у запитах до його поліпшення. Етика є потужним ресурсом удосконалення педагогічної поведінки, розвитку механізмів саморегуляції емоцій, стриманості, самооцінки поведінки, педагогічного такту й толерантності. Висвітлені ефективні управлінські та психолого -педагогічні практики підтримки педагога у його професійній діяльності, які за своєю природою мають емоційно-етичну природу. Висновки. Етика слугує певним ціннісним ресурсом особистісно -професійного збагачення й розвитку педагога в таких напрямах: емоційно-психологічний супровід педагогів з боку адміністрації закладів освіти, емоційна підтримка та мотивація; професійне вдосконалення фахівців; розвиток асертивної поведінки у спілкуванні; використання практик травма-інформованого підходу; своєчасна діагностика психологічних станів. Розвиток педагогом моральної самосвідомості можливий у процесі розширення інтелектуально-ціннісного середовища власного професійного становлення й особистісного вдосконалення, подолання психоемоційних проблем, які значною мірою пов’язані з війною. The purpose of the article is to reveal the peculiarities and transformations of ethics in wartime conditions, to understand the phenomenon of ethics as an internal resource for the educator to overcome destructive manifestations while solving various professional tasks, to improve the psycho-emotional state in wartime conditions. Methods. In the process of scientific research, theoretical methods of analysis and generalization of philosophical, pedagogical, psychological literature, synthesis of theoretical provisions for understanding the content of a scientific problem are involved; empirical methods: questionnaires, interviews with educators, interpretation and generalization of the received information. The results. It is noted that ethics in today's conditions enables the educator's ability to cope with stress, show resilience, develop communication skills and improve in war conditions. The results of statistical surveys of educators regarding their psycho-emotional state and the urgent needs of requests for its improvement are presented. Ethics is a powerful resource for improving pedagogical behavior, developing mechanisms for self-regulation of emotions, restraint, selfassessment of behavior, pedagogical tact and tolerance. Effective managerial and psychological and pedagogical practices of supporting the educator in his/her professional activities, which by their nature have an emotional and ethical nature, are highlighted. Conclusions. Ethics serves as a certain valuable resource for the personal and professional enrichment and development of an educator in the following areas: emotional and psychological support of educators from the administration of educational institutions, emotional support and motivation; professional improvement of specialists; development of assertive behavior in communication; use of traumainformed approach practices; timely diagnosis of psychological conditions. The development of moral selfawareness by an educator is possible in the process of expanding the intellectual and value environment of his/ her own professional development and personal improvement, overcoming psycho-emotional problems that are largely related to the war. uk_UA
dc.subject етика uk_UA
dc.subject педагог uk_UA
dc.subject освітня діяльність uk_UA
dc.subject емоційна підтримка uk_UA
dc.subject психоемоційна проблема uk_UA
dc.subject професійне вдосконалення uk_UA
dc.subject мотивація до професійної діяльності uk_UA
dc.subject травма-інформований підхід uk_UA
dc.subject асертивність uk_UA
dc.subject ethics uk_UA
dc.subject educator uk_UA
dc.subject educational activity uk_UA
dc.subject emotional support uk_UA
dc.subject psycho-emotional problem uk_UA
dc.subject professional improvement uk_UA
dc.subject motivation for professional activity uk_UA
dc.subject trauma-informed approach uk_UA
dc.subject assertiveness uk_UA
dc.title ЕТИКА ЯК ВНУТРІШНІЙ РЕСУРС ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО ЗБАГАЧЕННЯ ПЕДАГОГА В УМОВАХ СУЧАСНИХ РЕАЛІЙ uk_UA
dc.title.alternative ETHICS AS AN INTERNAL RESOURCE OF PERSONAL AND PROFESSIONAL ENRICHMENT OF THE EDUCATOR IN THE CONDITIONS OF MODERN REALITIES uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account