DSpace Repository

ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ МОВНОЇ ПІДГОТОВКИ КУРСАНТІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Show simple item record

dc.contributor.author Шостак, О. Г.
dc.contributor.author Глушаниця, Н. В.
dc.contributor.author Білоконь, Г. М.
dc.contributor.author Shostak, O. H.
dc.contributor.author Glushanytsia, N. V.
dc.contributor.author Bilokon, G. M.
dc.date.accessioned 2023-08-24T12:47:00Z
dc.date.available 2023-08-24T12:47:00Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/18345
dc.description Шостак, О. Г. Принципи організації процесу мовної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів / О. Г. Шостак, Н. В. Глушаниця, Г. М. Білоконь // Педагогічні науки : зб. наук. праць / гол. ред. Л.А. Пермінова. – Херсон-Івано-Франківськ: ХДУ, 2023. – Вип. 101. – С. 74-81. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає у виокремленні наукових підходів та принципів організації процесу мовної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів та обґрунтуванні доцільності їх застосування. Оскільки стаття є оглядовою, для досягнення поставленої мети використано теоретичні методи дослідження: методи порівняльного аналізу та узагальнення положень керівних документів і теоретичних джерел з проблеми дослідження. Результати. Зовнішньополітичний курс Україна націлений на здобуття членства в НАТО, тому проблема забезпечення належного рівня оволодіння іноземною мовою військовослужбовцями наразі набуває особливого значення. Процес мовної підготовки сфокусований на розвитку комунікативної компетентності курсантів та ґрунтується на загально-дидактичних принципах науковості, системності, послідовності, безперервності, автономності навчання, зв’язку навчання з практикою та спеціальних принципах, які є взаємопов’язані та застосовуються комплексно при організації процесу мовної підготовки. Лінгводидактичні принципи комунікативності, які передбачають врахування комунікативних потреб та когнітивних здібностей курсантів у військово-професійній сфері, враховуються при доборі змісту, методів, форм та засобів навчання. Висновки. Виокремлено наукові підходи та принципи організації процесу мовної підготовки курсантів та обґрунтовано доцільність їх застосування. Теоретичний аналіз наукових досліджень та керівних документів Міністерства оборони України дозволив визначити, що організація процесу іншомовної підготовки курсантів базується на рекомендаціях, визначених мовним Стандартом НАТО СТАНАГ 6001, та здійснюється відповідно до програм підготовки військових фахівців за спеціальностями. З’ясовано, що найоптимальнішим методом вивчення іноземної мови курсантами є прискорений метод вивчення іноземних мов, сфокусова- ний на досягненні конкретних практичних цілей. Пропонуються зразки діалогів (дрилл-технології) та змодельовані ситуації спілкування. Метод моделювання ситуацій військово-професійної діяльності та комунікативний метод визначаються як ключові засоби формування комунікативної компетентності, оскільки вони сприяють розвитку уміння спілкування іноземною мовою в нестандартних ситуаціях. Наголошується на доцільності співпраці викладачів кафедри іноземних мов з фахівцями навчально-наукових центрів мовної підготовки та фахових навчальних дисциплін. The aim of the study is to identify scientific approaches and principles of organizing the process of language training of cadets of higher military educational institutions and justify the feasibility of their application. Since the article is a review, the following theoretical research methods were used: methods of comparative analysis and generalization of the provisions of guiding documents and theoretical sources on the research problem. Results. Ukraine’s foreign policy course is aimed at gaining membership in NATO, therefore the issue of ensuring the appropriate level of foreign language proficiency by military personnel is currently getting particular importance. The process of language training is focused on the development of the communicative competence and is based on the general didactic principles of scientificity, systematicity, consistency, continuity, autonomy of training, the connection of training with practice and special principles that are interconnected and introduced comprehensively in the language training process. The linguistic and didactic principles of communication, that take into account the cadets’ communicative needs and cognitive abilities, are considered when choosing the content, methods, forms, and means of education. Conclusions. Scientific approaches and principles of organizing the process of cadets’ language training are singled out and the expediency of their application is substantiated. Theoretical analysis of scientific research and guidance documents of the Ministry of Defense of Ukraine made it possible to determine that the organization of the process of cadet’s foreign language training is based on the recommendations defined by the NATO Language Standard STANAG 6001. It is carried out in accordance with the educational programs of military specialists by specialty. It was found that the most optimal method of learning a foreign language is an intensive method focused on achieving specific practical goals. Samples of dialogues (drill technologies) and simulated communication situations are presented. The method of modeling situations of military-professional activity and the communicative method are defined as key means of forming communicative competence, as they contribute to the development of the ability to communicate in a foreign language in non-standard situations. Cooperation between Military English teachers and specialists of educational and scientific centers of language training, as well as teachers of specialized disciplines, is emphasized. uk_UA
dc.subject мовна підготовка курсантів uk_UA
dc.subject мовний стандарт НАТО СТАНАГ 6001 uk_UA
dc.subject комунікативна компетентність uk_UA
dc.subject метод моделювання ситуацій uk_UA
dc.subject дрилл-технології uk_UA
dc.subject language training of cadets uk_UA
dc.subject language standard NATO STANAG 6001 uk_UA
dc.subject communicative competence uk_UA
dc.subject situation modeling method uk_UA
dc.subject drill technologies uk_UA
dc.title ПРИНЦИПИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОЦЕСУ МОВНОЇ ПІДГОТОВКИ КУРСАНТІВ ВИЩИХ ВІЙСЬКОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ uk_UA
dc.title.alternative PRINCIPLES OF ORGANIZING THE PROCESS OF LANGUAGE TRAINING OF CADETS OF HIGHER MILITARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account