DSpace Repository

ПІДХОДИ І ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ УСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ СПІЛКУВАННІ МАЙБУТНІХ ЕКОЛОГІВ

Show simple item record

dc.contributor.author Шиманська, В. В.
dc.contributor.author Shymanska, V. V.
dc.date.accessioned 2023-08-24T10:54:49Z
dc.date.available 2023-08-24T10:54:49Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/18336
dc.description Шиманська, В. В. Підходи і принципи формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів / В. В. Шиманська // Педагогічні науки : зб. наук. праць / гол. ред. Л.А. Пермінова. – Херсон-Івано-Франківськ: ХДУ, 2023. – Вип. 101. – С. 14-21. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – визначити коло підходів, на яких ґрунтується процес формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів, а також окреслити дидактичні та методичні принципи формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів. У дослідженні було використано методи педагогічного аналізу, систематизації, класифікації, узагальнення інформації. Результати. Лексична компетентність в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів формується і розвивається у контексті навчання англійської мови за професійним спрямуванням, що належить до наукового напрямку англійської мови для спеціальних цілей, який пройшов кілька етапів розвитку й передбачає професійно-орієнтоване викладання англійської мови. Висновки. На основі здійсненого аналізу визначено коло підходів і принципів, на яких ґрунтується процес формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів. З’ясовано, що цей процес регулюється комплексом підходів, до яких з урахуванням специфіки формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів (навчання у контексті англійської мови за професійним спрямуванням, предметної сфери, опанування лексики галузі і професійно орієнтованого спілкування) належать: компетентнісний (реалізується через презентацію змісту навчання на рівні формування у студентів здатності до ефективного застосування лексичних знань і навичок під час усного професійно орієнтованого спілкування), діяльнісний (акцентує на аутентичності навчального матеріалу й авто- номності студентів при підтримці викладачів), проблемний (передбачає вирішення значущих для професійної діяльності екологів проблем задля досягнення поставленої мети шляхом подолання певних перешкод) та професійно орієнтований (обґрунтовує врахування особливостей професійної діяльності, навчальних потреб й інтересів студентів) підходи. Дидактичні принципи формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів представлені принципом міждисциплінарності та інтегративності (ґрунтується на понятті міждисциплінарної інтеграції із збереженням теоретичної і практичної цілісності навчальних дисциплін) й принципом активності (передбачає інтенсивну навчальну діяльність кожного студента як активного учасника навчального процесу). До методичних принципів формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів віднесено принципи діагностичності рівнів сформованості цільової компетентності (реалізується через комплекс контрольно-оцінювальних заходів, спрямованих на визначення рівнів вимірюваної компетентності), єдності змістово-технологічного забезпечення процесу навчання (фокусується на узгодженні змісту навчання з формами його організації, методами, технічними і візуальними засобами), професійної спрямованості усного англомовного навчального спілкування, активізації умінь говоріння й аудіювання у контексті проблемних ситуацій професійно орієнтованого спілкування (передбачає інтенсивне виконання вправ і завдань, спрямованих на формування у майбутніх екологів умінь діалогічного, монологічного мовлення і аудіювання). The aim of the article is to define the range of approaches that ensure the process of building a lexical competence in English professionally-oriented oral communication of prospective ecologists and to outline the didactic and methodological principles of building a lexical competence in English professionallyoriented oral communication of prospective ecologists. The methods of pedagogical analysis, classification, systematization, generalization of information have been used in the research. The results. Lexical competence in English professionally-oriented oral communication of prospective ecologists is built and developed in the context of EPP teaching that belongs to ESP, has undergone the several stages of development and implies professionally-orientated teaching of the English language. Conclusions. Based on the analysis, the range of approaches and principles which outlines the process of building a lexical competence in English professionally-oriented oral communication of prospective ecologists has been defined. It has been found out that this process is regulated by a set of approaches that with regard for the specifics of building a lexical competence in English professionally-oriented oral communication of prospective ecologists (learning in the framework of ESP, subject, acquisition of professional lexis and professionally-oriented communication) include: competence (implemented through presentation of learning content on the level of students’ ability to effectively use lexical knowledge and skills during professionally-oriented oral communication), activity-oriented (focuses on authenticity of learning material and students’ autonomy with teachers’ guidance), problematic (entails solving burning ecological issues with overcoming certain obstacles) and professionally-oriented ones (substantiates the peculiarities of professional activity, students’ needs and interests). The didactic principles of building a lexical competence in English professionally-oriented oral communication of prospective ecologists are interdisciplinarity, integrity (based on interdisciplinary integration with preservation of theoretical and practical wholeness of disciplines) and the principle of activity (envisages intensive learning activity of each students as an active participant of learning process). The methodological principles encompass the principles of diagnosing the acquisition levels of the target competence (implemented through a set of control and evaluation activities aimed at defining the level of the target competence), unity of material and technological provision (focuses on adjustment of learning content to the forms of organization, methods, technical and visual aids), professional bias of English learning communication, encouragement of speaking and listening within problem situations of professionally-oriented communication (presumes intensive execution of exercise and assignments, aimed at building in prospective ecologists the skills of dialogical and monological speeches and listening). uk_UA
dc.subject підходи uk_UA
dc.subject принципи uk_UA
dc.subject лексична компетентність uk_UA
dc.subject англійська мова за професійним спрямуванням uk_UA
dc.subject професійно орієнтоване усне англомовне спілкування uk_UA
dc.subject майбутні екологи uk_UA
dc.subject approaches uk_UA
dc.subject principles uk_UA
dc.subject lexical competences uk_UA
dc.subject English for professional purposes uk_UA
dc.subject English professionally-oriented oral communication uk_UA
dc.subject prospective ecologists uk_UA
dc.title ПІДХОДИ І ПРИНЦИПИ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ УСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ СПІЛКУВАННІ МАЙБУТНІХ ЕКОЛОГІВ uk_UA
dc.title.alternative THE APPROACHES AND PRINCIPLES OF BUILDING A LEXICAL COMPETENCE IN ENGLISH PROFESSIONALLY-ORIENTED ORAL COMMUNICATION OF PROSPECTIVE ECOLOGISTS uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account