DSpace Repository

RESEARCHING THE ASPECTS OF INTERACTION BETWEEN EDUCATORS AND STUDENTS IN THE DISTANCE LEARNING SYSTEM

Show simple item record

dc.contributor.author Rosynska, O.
dc.contributor.author Horbenko, H.
dc.contributor.author Zhuravska, O.
dc.contributor.author Росінська, О. А.
dc.contributor.author Горбенко, Г. В.
dc.contributor.author Журавська, О. В.
dc.date.accessioned 2023-05-01T07:01:27Z
dc.date.available 2023-05-01T07:01:27Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/17629
dc.description Rosynska, O. Researching the aspects of interaction between educators and students in the distance learning system / Olena Rosynska, Halyna Horbenko, Oksana Zhuravska // Інформаційні технології в освіті. – 2020. – № 45 (4). – С. 45-59. uk_UA
dc.description.abstract Practical experience of distance learning in Institute of Journalism of Borys Grinchenko Kyiv University proves productivity of combining full-time and distance learning forms on the Moodle platform. The purpose of the research is to study how the Institute students and educators assess difficulties and achievements of distance learning, to analyze the differences and coincidences between the inquiries from students and educators, to establish Moodle-added platforms, suitable for all education process participants. The research studies the inquiries of students and educators in Institute of Journalism of Borys Grinchenko Kyiv University due to the change of an activity format during COVID-19 quarantine measures. 62 professors, 302 bachelors and masters have been inquired, as well as the participants’ activity of internal distance learning system and the level of technical possibilities of access to it, utilization rate of platforms and services have been under analysis to receive the data. 1/3 of the respondents consider distance learning to be a critical need of that period, and more than 2/3 admit that it as a perspective learning form. 40% of educators regularly use distant technologies in their work and believe that the main problem is absence of face-to-face communication with students. More than 90% of students have an easy access to distance learning; moreover, poor Internet connection was specified as a problem for its implementation. Up to 70% of respondents consider the use of different learning platforms to be productive, a significant amount of them are video conference services. The monitoring provides grounds for further study of psychological needs for face-to-face communication, since the data received from the respondents demonstrate different approaches to this issue. Практичний досвід дистанційного навчання в Інституті журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка доводить ефективність поєднання форм денної та дистанційної форм навчання на платформі Moodle. Мета дослідження – вивчити, як студенти та викладачі Інституту оцінюють труднощі та здобутки дистанційного навчання, проаналізувати відмінності та збіги між запитами студентів і викладачів, створити додані Moodle платформи, придатні для всіх учасників освітнього процесу. У дослідженні вивчено запити студентів та викладачів Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка у зв’язку зі зміною формату діяльності під час карантинних заходів через COVID-19. Було опитано 62 професори, 302 бакалаври та магістри, для отримання даних проаналізовано діяльність учасників внутрішньої системи дистанційного навчання та рівень технічних можливостей доступу до неї, коефіцієнт використання платформ та послуг. 1/3 респондентів вважають дистанційне навчання критичною потребою того періоду, а більше 2/3 визнають, що це перспективна форма навчання. 40% освітян регулярно використовують у своїй роботі віддалені технології і вважають, що основною проблемою є відсутність особистого спілкування зі студентами. Більше 90% студентів мають легкий доступ до дистанційного навчання; більш того, погане підключення до Інтернету було визначено як проблему для його реалізації. До 70% респондентів вважають використання різних навчальних платформ продуктивним, значна частина з них – послуги відеоконференцій. Моніторинг дає підстави для подальшого вивчення психологічних потреб у спілкуванні віч-на-віч, оскільки дані, отримані від респондентів, демонструють різні підходи до цього питання. uk_UA
dc.subject distance learning uk_UA
dc.subject higher education uk_UA
dc.subject electronic academic course uk_UA
dc.subject online services uk_UA
dc.subject дистанційне навчання uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject електронний академічний курс uk_UA
dc.subject онлайн-сервіси uk_UA
dc.title RESEARCHING THE ASPECTS OF INTERACTION BETWEEN EDUCATORS AND STUDENTS IN THE DISTANCE LEARNING SYSTEM uk_UA
dc.title.alternative ДОСЛІДЖЕННЯ АСПЕКТІВ ВЗАЄМОДІЇ ВИКЛАДАЧІВ ТА СТУДЕНТІВ У СИСТЕМІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account