DSpace Repository

REVIEW OF TRENDS, APPROACHES AND PERSPECTIVE PRACTICES OF STEM-EDUCATION FOR TRAINING CENTER OPENING

Show simple item record

dc.contributor.author Kushnir, N.
dc.contributor.author Osipova, N. V.
dc.contributor.author Valko, N.
dc.contributor.author Kuzmich, L.
dc.contributor.author Кушнір, Н. О.
dc.contributor.author Осипова, Н. В
dc.contributor.author Валько, Н. В.
dc.contributor.author Кузьмич, Л. В.
dc.date.accessioned 2023-04-21T06:22:11Z
dc.date.available 2023-04-21T06:22:11Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/17522
dc.description Kushnir, N. Review of trends, approaches and perspective practices of STEM-education for training center opening / Nataliya Kushnir, Nataliya Osipova, Nataliia Valko, Lyudmila Kuzmich // Інформаційні технології в освіті. – 2017. – № 31 (2). – С. 69-80. uk_UA
dc.description.abstract STEM is one of the most current educational trends, it provides young people training according to information society in the science, technology, engineering and mathematics. The leading ideas are interdisciplinary education by solving real practical problems, project work and cooperation. The state of STEM-education in the world and Ukraine is analyzed. Particular attention is paid robotics that enables to develop programming skills and design, and it is the integrator of all components of STEM. The range of services in robotics, constructors for learning is considered. The experience of STEM-center of Kherson State University is presented. STEM є однією з найсучасніших освітніх напрямків, вона надає молодим людям навчання в галузі інформаційного суспільства в галузі науки, техніки, інженерії та математики. Провідні ідеї - це міждисциплінарна освіта шляхом вирішення реальних практичних проблем, проектної діяльності та співпраці. Проаналізовано стан STEM-освіти у світі та Україні. Особливу увагу приділено робототехніці, яка дозволяє розвивати навички програмування та конструювання, і є інтегратором всіх компонентів STEM. Розглянуто спектр послуг у сфері навчальної робототехніки та конструктори для навчання. Представлено досвід STEM-школи Херсонського державного університету. uk_UA
dc.subject robotics uk_UA
dc.subject Educational robotics uk_UA
dc.subject STEM uk_UA
dc.subject ICT uk_UA
dc.subject LLL uk_UA
dc.subject Робототехніка uk_UA
dc.subject освітні робототехніка uk_UA
dc.title REVIEW OF TRENDS, APPROACHES AND PERSPECTIVE PRACTICES OF STEM-EDUCATION FOR TRAINING CENTER OPENING uk_UA
dc.title.alternative ОГЛЯД ТЕНДЕНЦІЙ, ПІДХОДІВ ТА ПЕРСПЕКТИВ STEM-ОСВІТИ ДЛЯ ВІДКРИТТЯ НАВЧАЛЬНОГО ЦЕНТРА uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account