DSpace Repository

БАЯН В ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ КІНЦЯ ХХ ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

Show simple item record

dc.contributor.author Денісенко, Г. М.
dc.date.accessioned 2023-01-04T19:29:24Z
dc.date.available 2023-01-04T19:29:24Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/16740
dc.description Денісенко, Г. М. Баян в творчості українських композиторів кінця ХХ початку ХХІ століття = Bayan in the works of Ukrainian composers of the late 20th and early 21st centuries : кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «магістр» / Г. М. Денісенко ; наук. керівник канд. мистецт-ва, доцентка Т. Л. Корнішева ; Міністерство освіти і науки України ; Херсонський держ. ун-т, Ф-т культури і мистецтв, Кафедра музичного мистецтва. – Херсон: ХДУ, 2022. 49с. uk_UA
dc.description.abstract В магістерській роботі досліджено роль баяна у становленні і розвитку тенденцій музичного виконавського мистецтва сьогодення та у композиторському доробку сучасних українських митців. У роботі простежено еволюцію інструмента баян, поява його в Україні, розвиток шкіл баянного мистецтва.Аналіз творів сучасних українських композиторів з урахуванням особливостей виконання дозволив виділити нові технічні та художні можливості баяну, виокремити специфічні засоби виконавської техніки, таких, як: нетипове звуковидобування; різновиди гліссандо і вібрато; гра на корпусі інструменту; кластерні співзвуччя; шумові звуки тощо.Серед основних тенденцій застосування баяну у творчості українських композиторів визначено тенденцію до театралізації інструменту баян, звернення до сонористичних та алеоторичних прийомів, інтертекстуальні та інтермедіальні складові, що знаходять прояв у назвах творів, їх частин та на інтонаційному та фактурному рівнях. The master's thesis examines the role of the bayan in the formation and development of trends in the musical performance art of today and in the compositional work of modern Ukrainian artists. The work traces the evolution of the bayan instrument, its appearance in Ukraine, and the development of schools of bayan art.The analysis of the works of modern Ukrainian composers, taking into account the peculiarities of performance, made it possible to highlight new technical and artistic possibilities of the bayan, to single out specific means of performing techniques, such as: atypical sound production; varieties of glissando and vibrato; playing on the body of the instrument; cluster consonances; noise sounds etc. Among the main trends in the use of the bayan in the works of Ukrainian composers, a tendency to theatricalization of the bayan instrument has been identified? appeal to sonoristic and aleotory techniques, intertextual and intermedial components that are manifested in the titles of the works, their parts, and at the intonation and textural levels. uk_UA
dc.subject сучасні українські композитори uk_UA
dc.subject твори для баяну uk_UA
dc.subject нові технічні та художні можливості інструменту uk_UA
dc.subject специфічні засоби виконавської техніки uk_UA
dc.subject modern Ukrainian composers uk_UA
dc.subject works for bayan uk_UA
dc.subject new technical and artistic possibilities of a musical instrument uk_UA
dc.subject specific means of performing techniques uk_UA
dc.title БАЯН В ТВОРЧОСТІ УКРАЇНСЬКИХ КОМПОЗИТОРІВ КІНЦЯ ХХ ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ uk_UA
dc.title.alternative BAYAN IN THE WORKS OF UKRAINIAN COMPOSERS OF THE LATE 20TH AND EARLY 21ST CENTURIES uk_UA
dc.type Other uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account