DSpace Repository

ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ В ПРОЦЕСІ СПОРТИВНО-МАСОВОЇ РОБОТИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОЛІМПІЙСЬКОЇ ОСВІТИ

Show simple item record

dc.contributor.author Мухтаров, М. А.
dc.contributor.author Кольцова, О. С.
dc.contributor.author Разуменко, О. В.
dc.contributor.author Голяка, С. К.
dc.contributor.author Mukhtarov, M. A.
dc.contributor.author Koltsova, O. S.
dc.contributor.author Razumenko, O. V.
dc.contributor.author Holiaka, S. K.
dc.date.accessioned 2022-01-24T12:54:10Z
dc.date.available 2022-01-24T12:54:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/16005
dc.description Голяка, С. К. Формування соціальних компетентностей школярів в процесі спортивно-масової роботи з елементами олімпійської освіти / М. А. Мухтаров, О. С. Кольцова, О. В. Разуменко, С. К. Голяка // Перспективи та інновації науки. Серія : Педагогіка, Серія : Психологія, Серія : Медицина [Електронний ресурс]. - 2021. - № 5 (5). – С. 502-511. uk_UA
dc.description.abstract В сучасних умовах життєдіяльності наявний дуже великий вплив засобів масової інформації та інтернету на формування ціннісних орієнтацій особистості, її моральних норм та поведінки. В контексті цього, особливу увагу необхідно приділяти підростаючому поколінню та враховувати цілий комплекс особливостей життєдіяльності дітей та молоді. Важливого значення в житті кожної людини та становленні її в колективі відіграють соціальні компетентності, основними критеріями яких виокремлюють: здатність до спілкування; адекватність дій та поведінки; здатність до співпраці; наявність особистісних характеристик та ціннісних орієнтацій. Відповідність означеним критеріям та соціальним очікуванням зумовлює ступінь розвитку соціальної компетентності. Основними складовими соціальної компетентності визначають: мобільність, вміння адаптуватись та визначати особистісні завдання, уміння планувати та реалізовувати власні ідеї, працювати в команді, підтримувати партнерські взаємини, здатність до вирішення проблемних чи конфліктних ситуацій. Рівень сформованості соціальної компетентності відображає структуру міжособистісних відносин, на які впливають об’єктивні та суб’єктивні фактори. Формування соціальних компетентностей відбувається ефективніше за наявності наступних складових: цікавість, емоційність, подолання власних страхів та інше. Культуру молоді характеризує переважна спрямованість на сферу дозвілля, комбінацію активного та пасивного відпочинку, наявність різноманітних заходів. Аналіз науково-методичної літератури дозволив визначити, що фізична культура й спорт можуть стати ефективним засобом формування особистості. Вони спрямовують ціннісні орієнтації особистості, розвивають вміння взаємодіяти в команді, лідерські якості, сприяють формуванню позитивного психоемоційного клімату. Саме тому особливої актуальності набуває спортивно-масова робота з використанням елементів олімпійської освіти. Аналіз результатів проведеного дослідження дозволив підтвердити значення занять фізичною культурою й спортом у формуванні індивідуальних та групових характеристиках учнів. Учні, що мають різнобічний спортивно-масовий досвід перевершують інших дітей за обсягом й інтенсивністю спілкування, показниками самовизначення в колективі. Засоби фізичної культури й спорту при правильному керуванні відіграють вагому роль в активізації особистості, впливаючи не тільки на спосіб життя, моральне виховання, але й на соціальне середовище, що її оточує. In modern living conditions there is a very large influence of the media and the Internet on the formation of value orientations of the individual, his moral norms and behavior. In this context, special attention should be paid to the younger generation and take into account a range of features of life of children and youth. Social competencies play an important role in the life of each person and their formation in the team, the main criteria of which are: the ability to communicate; adequacy of actions and behavior; ability to cooperate; presence of personal characteristics and value orientations. Compliance with these criteria and social expectations determines the degree of development of social competence. The main components of social competence are: mobility, the ability to adapt and define personal tasks, the ability to plan and implement their own ideas, work in a team, maintain partnerships, the ability to resolve problematic or conflict situations. The level of formation of social competence reflects the structure of interpersonal relationships, which are influenced by objective and subjective factors. The formation of social competencies is more effective in the presence of the following components: curiosity, emotionality, overcoming their own fears and more. Youth culture is characterized by a predominant focus on leisure, a combination of active and passive recreation, the availability of various activities. The analysis of scientific and methodological literature revealed that physical culture and sports can be an effective means of forming a personality. They guide the value orientations of the individual, develop the ability to interact in a team, leadership skills, contribute to the formation of a positive psycho-emotional climate. That is why mass sports work with the use of elements of Olympic education becomes especially important. The analysis of the results of the study allowed to confirm the importance of physical culture and sports in the formation of individual and group characteristics of students. Students with diverse sports experience outperform other children in terms of volume and intensity of communication, indicators of self-determination in the team. Means of physical culture and sports, when properly managed, play an important role in activating the personality, influencing not only the way of life, moral education, but also the social environment that surrounds it. uk_UA
dc.subject соціальні компетентності uk_UA
dc.subject спортивно-масові заходи uk_UA
dc.subject школярі uk_UA
dc.subject олімпійська освіта uk_UA
dc.subject social competencies uk_UA
dc.subject sports events uk_UA
dc.subject schoolchildren uk_UA
dc.subject Olympic education uk_UA
dc.title ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ШКОЛЯРІВ В ПРОЦЕСІ СПОРТИВНО-МАСОВОЇ РОБОТИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОЛІМПІЙСЬКОЇ ОСВІТИ uk_UA
dc.title.alternative FORMATION OF SOCIAL COMPETENCIES OF SCHOOLCHILDREN IN THE PROCESS OF SPORTS AND MASS WORK WITH ELEMENTS OF OLYMPIC EDUCATION uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account