DSpace Repository

УЧАСТЬ МІСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ В РОЗБУДОВІ ЗАЛІЗНИЧНИХ ШЛЯХІВ СПОЛУЧЕННЯ В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIX – НА ПОЧАТКУ XX СТ.

Show simple item record

dc.contributor.author Черемісін, О. В.
dc.contributor.author Дубовик, Л. П.
dc.contributor.author Cheremisin, O. V.
dc.contributor.author Dubovyk, L. P.
dc.date.accessioned 2021-11-16T09:46:31Z
dc.date.available 2021-11-16T09:46:31Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/15439
dc.description Черемісін О. В., Дубовик Л. П. Участь міського самоврядування в розбудові залізничних шляхів сполучення в першій половині 19-на початку 20 ст. Вчені записки Таврійського національного університету ім. В. Вернадського. Серія : Історичні науки. 2020. Т. 31 (70). № 2. С. 27-32. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена участі й ролі органів міського громадського управління південноукраїнського регіону в будівництві «нових» шляхів сполучення модерної доби – залізниць, протягом першої половини XIX – початку XX ст. Органи міського самоврядування з розумінням поставилися до того, що розбудова транспортних шляхів сполучення повинна відіграти позитивну роль у зростанні значення міст Півдня України й організації зовнішньої торгівлі. Першість у цьому процесі зберігала за собою Одеса, оскільки саме її самоврядування зайняло активну позицію в будівництві залізниць з Бессарабією та Акерманом. Загалом роль муніципалітетів була досить мобільною в питанні ініціативності будівництва залізниць. Так, майже кожне самоврядування вносило на розгляд уряду зі спеціальною доказовою базою власні погляди на проведення залізниць саме через їхнє місто. Зустрічалися випадки, коли уряд відмовляв муніципалітетам у будівництві залізниць, що призводило до згортання промислового виробництва в цих населених пунктах, що тягнуло за собою пошук робочих місць в інших містах, а уклад міського життя перетворювався на сільський. Суто муніципальні залізниці будувалися з ініціативи та за кошти міських бюджетів, але вони були не значні за своєю протяжністю й роль їх зводилася до поєднання залізничною гілкою залізниці з морським портом або промисловим підприємством або елеватором з метою оптимізації і прискорення торгівлі та швидкого ступеня збуту виробництва. Зроблені висновки, що розширення мережі залізничних шляхів силами міського самоврядування зумовило збільшення торговельних оборотів у промисловості та сільському господарстві й модернізацію морських портів. Завдяки процесу будівництва та розширення залізничної мережі органи міського самоврядування навчилися краще захищати власні інтереси в протистоянні з адміністративними, державними та приватними. uk_UA
dc.subject Південь України uk_UA
dc.subject міське самоврядування uk_UA
dc.subject муніципалітет uk_UA
dc.subject залізниці uk_UA
dc.subject громадське управління uk_UA
dc.subject «нові» шляхи сполучення uk_UA
dc.title УЧАСТЬ МІСЬКОГО САМОВРЯДУВАННЯ В РОЗБУДОВІ ЗАЛІЗНИЧНИХ ШЛЯХІВ СПОЛУЧЕННЯ В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIX – НА ПОЧАТКУ XX СТ. uk_UA
dc.title.alternative THE PART OF TOWN LOCAL GOVERNMENTS IN THE DEVELOPMENT OF RAILROAD COMMUNICATIONS IN THE FIRST HALF OF THE 19TH – THE EARLY 20TH CENTURY uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Факультет психології, історії та соціології
    Кафедра соціальної роботи, соціальної педагогіки та соціології. Кафедра психології. Кафедра історії, археології та методики викладання. Кафедра філософії та соціально-гуманітарних наук

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account