DSpace Repository

ЗБІРНИК ФАХОВИХ ТЕКСТІВ ІЗ ЗАВДАННЯМИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ): МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНТОРОЛЮ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ

Show simple item record

dc.contributor.author Місяк, Н. В.
dc.date.accessioned 2015-12-16T09:12:06Z
dc.date.available 2015-12-16T09:12:06Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://eKhSUIR.kspu.edu/handle/123456789/1542
dc.description Місяк, Н. В. Збірник фахових текстів із завданнями з української мови (за професійним спрямуванням) : методичне забезпечення конторолю навчальних досягнень студентів / ред. Н. В. Місяк. - Херсон : ХДУ, 2011. uk_UA
dc.description.abstract Основна мета посібника – виробити в студентів практичні вміння й навички роботи з фаховим висловлюванням, а також перевірити рівень сформованості вмінь аналізувати науковий текст професійного спрямування на різних мовних рівнях. У посібникові вміщено тексти суспільно-гуманітарного, природничоматематичного, технологічного, художньо-естетичного, психологопедагогічного й спортивного спрямування всіх підстилів наукового стилю – власне наукового, науково-навчального, науково-популярного, професійновиробничого тощо. Різноманітні тексти й за ипологічною будовою: вони є зразками наукового опису, наукової розповіді, наукового міркування, а також поєднання різних типів мовлення. Запропоновані наукові тексти є цілісними комунікативними блоками, що мають чітку, логічну структуру із внутрішньо завершеними частинами – абзацами, насиченими відповідною термінологією. Вони розраховані на студентів як читачів-професіоналів, підготовлених до сприйняття наукової інформації. Тому змістом текстів є наукове знання, якому притаманні онтологічність, методологічність, аксіологічність, комунікативність. Методика роботи з науковим текстом передбачає: 1. Цілісне ознайомлення з текстом (читання мовчки, сприйняття змісту висловлювання, визначення його теми й основної думки, типу і стилю мовлення, добір заголовку). 2. Аналіз структури тексту, його логіки (складання плану, визначення кількість мікротем тексту, поділ висловлювання на абзаци). 3. Мовний аналіз тексту. На лексичному рівні – це завдання, пов’язані з добором національних (українських) відповідників, синонімів або антонімів до термінологічної лексики, визначенням терміна за дефініцією, аналіз термінів. Окрему групу складають завдання на редагування (знаходження й виправлення лексичних помилок) та вибір потрібного варіанта слова або словоформи з дужок. Завдання граматичного рівня передбачають утворення ступенів порівняння прикметників і прислівників, визначення порядку слів у реченні, трансформацію (перебудову) синтаксичних конструкцій, вибір потрібного варіанта граматичної форми, знаходження й виправлення граматичних помилок тощо. Обов’язковим етапом під час аналізу наукового тексту є виконання студентами завдань, спрямованих на перевірку рівня сформованості правописних умінь і навичок (орфографічних і пунктуаційних). Це, як правило, вибір потрібного варіанта відмінкового закінчення, пояснення правопису складних слів, абревіатур, іменниково-числових назв, запис частини тексту (абзацу чи окремих речень), знімаючи риску, вибираючи потрібний варіант із дужок, уставляючи потрібні літери й пропущені розділові знаки. До окремих текстів запропоновано завдання акцентуаційного рівня – визначення наголосу в словах-термінах. Важливим складником аналізу фахового висловлювання є вміння грамотно оформлювати бібліографічний опис літературного чи електронного джерела відповідно до чинних стандартів з бібліотечної та видавничої справи. Отож обов’язковим є завдання на складання бібліографічного опису джерела, звідки взято текст, використовуючи запропоновані елементи бібліографії. Посібник розраховано на студентів усіх спеціальностей, що опановують курс „Українська мова (за професійним спрямуванням)”.
dc.title ЗБІРНИК ФАХОВИХ ТЕКСТІВ ІЗ ЗАВДАННЯМИ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ): МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОНТОРОЛЮ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ uk_UA
dc.type Schoolbook uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account