DSpace Repository

ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ ДО ПРОВЕДЕННЯ МАСОВОЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

Show simple item record

dc.contributor.author Бондаренко, Л. Г.
dc.contributor.author Bondarenko, L.
dc.date.accessioned 2021-09-16T06:33:12Z
dc.date.available 2021-09-16T06:33:12Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/15075
dc.description Бондаренко, Л. Г. Підготовка майбутніх учителів-філологів до проведення масової позакласної роботи з української літератури. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького дер-жавного педагогічного університету імені Івана Франка / [ред.-упоряд. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 37, т. 1. С. 185-189. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглядається питання підготовки майбутніх учителів української мови та літератури до організування масових позакласних заходів із літератури. Питання професійної підготовки педагогів-філологів висвітлювалися у працях низки дослідників, однак методика формування у студентів умінь моделювання і проведення масових позакласних заходів із літератури залишається мало дослідженою, що і зумовило актуальність статті. Аналізується досвід підготовки майбутніх учителів-філологів до організування масових позакласних заходів на факультеті української й іноземної філології та журналістики Херсонського державного університету, зокрема методика підготовки студентів до проведення Шевченківського тижня: святкової філологічної лінійки, вебквесту «Стежками Великого Кобзаря», онлайн екскурсії до музею «Заповіту» Тараса Шевченка, літературної гри «Маска (Впізнай персонажа)», літературного турніру «Стежками життя Тараса Шевченка», фотоконкурсу «Мій Шевченко». Самостійна робота студентів з опанування теми «Позакласна робота з літератури» має такі складники: орієнтаційно-мотиваційний, інструктивно-настановчий, процесуальний, корекційний та контрольно-оцінювальний. На формування загальних і фахових компетентностей, на досягнення програмних результатів навчання, передбачених освітньою програмою спеціальності та відповідно силабусом дисципліни, найбільше спрямована процесуальна складова. Для належного опанування теми практикуються випереджувальні частково-пошукові і творчі завдання. У висновках зазначено, що ефективність підготовки студентів-філологів до організування масових позакласних заходів із літератури досягається врахуванням специфіки літератури як мистецтва слова, принципу студентоцентризму, дотриманням вимог педагогічної науки до організування самостійної роботи студентів, використанням постійно оновлюваних інформаційно-комунікаційних технологій. Сучасна позакласна робота з літератури також передбачає моделювання актуальних форм заходів, що диктуються, у першу чергу, засобами масової комунікації, зокрема соціальними мережами. The article discusses the preparation of future teachers of Ukrainian language and literature for organizing mass extracurricular events on literature. The training of philologists was covered in the work of a number of researchers, but the method of forming students' skills in modeling and conducting mass extracurricular activities in literature remains little researched, which led to the relevance of the article. The experience of training future philology teachers for organizing mass extracurricular events at the Faculty of Ukrainian and Foreign Philology and Journalism of Kherson State University is analyzed, In particular, the method of preparing students for Shevchenko Week: festive philological line, webquest "The Ways of the Great Kobzar", online excursions to the museum "Wills"Taras Shevchenko, literary game "Mask (character uning), literary tournament "Paths of life Taras Shevchenko", photo contest "My Shevchenko". The independent work of students on the topic of "Extracurricular work on literature" has the following components: orientation-motivation, education, procedure, correctness and assessment. The procedural component is most focused on the formation of general and professional competences, the achievement of programmatic results of training provided by the educational program of the specialty, and, accordingly, the strength of the discipline. Pre-emptive partial-search and creative tasks are practiced for proper assimilation of the topic. The conclusions say that the effectiveness of training students-philologists to organize mass extracurricular activities in literature is achieved taking into account the specifics of literature as the art of speech, the principle of student centrism, compliance with the requirements of pedagogical science to organize the independent work of students, the use of constantly updated information and communication technologies. Modern extracurricular work on literature also includes the modelling of new forms of activities dictated primarily by mass means of communication, in particular social networks. uk_UA
dc.subject методика викладання української літератури uk_UA
dc.subject позакласна робота з літератури uk_UA
dc.subject види літературної діяльності школярів uk_UA
dc.subject масові позакласні заходи з літератури uk_UA
dc.subject самостійна робота студентів uk_UA
dc.subject methods of teaching Ukrainian literature uk_UA
dc.subject extracurricular work on literature uk_UA
dc.subject types of literary activities of schoolchildren uk_UA
dc.subject mass extracurricular activities on literature uk_UA
dc.subject independent work of students uk_UA
dc.title ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ ДО ПРОВЕДЕННЯ МАСОВОЇ ПОЗАКЛАСНОЇ РОБОТИ З УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ uk_UA
dc.title.alternative TRAINING OF FUTURE PHILOLOGY TEACHERS FOR CONDUCTING MASS EXTRACURRICULAR WORK ON UKRAINIAN LITERATURE uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account