DSpace Repository

ПРОВІДНА РОЛЬ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ОПТИМАЛЬНОГО ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ (Огляд літератури)

Show simple item record

dc.contributor.author Яковлева, С. Д.
dc.contributor.author Yakovleva, S. D.
dc.date.accessioned 2015-11-25T08:11:54Z
dc.date.available 2015-11-25T08:11:54Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/1308
dc.description Яковлева, С. Д. ПРОВІДНА РОЛЬ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ОПТИМАЛЬНОГО ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ (Огляд літератури) / С. Д. Яковлева // Дефектологія. Особлива дитина : навчання та виховання. - 2013. - № 2. - С. 44-47. uk_UA
dc.description.abstract В оглядовій статті Яковлевої С.Д. «Провідна роль навчальної діяльності для оптимального психофізіологічного розвитку» представлено огляд літератури стосовно ролі навчальної діяльності для оптимального психофізіологічного розвитку дитини. Пізнавальна діяльність містить предметно-змістові, операційно-логічні, емоційно-мотиваційні та інші компоненти. Для відтворення цілісної структури необхідно знайти такі структуроутворюючі відношення, які б дозволяли здійснити це поєднання. Молодший шкільний вік с одним з самих відповідальних етапів розвитку дитини. Це період, в який під впливом цілеспрямованого педагогічного впливу формуються важливі психічні новотвори, відбувається становлення учбової діяльності, яка пізніше визначає подальше навчання. В статье представлен обзор литературы о роли учебной деятельности для оптимального психофизиологического развития ребенка. Познавательная деятельность включает предметно-содержательные, операционно-логические, эмоционально-мотивационные и другие компоненты. Для воссоздания целостной структуры необходимо найти такие структурообразующие отношения, которые позволяли осуществить это сочетание. Младший школьный возраст с одним из самых ответственных этапов развития ребенка. Это период, в который под влиянием целенаправленного педагогического воздействия формируются важные психические новообразования, происходит становление учебной деятельности, которая позже определяет дальнейшее обучение. The paper presents a literature review on the role of training activities for optimal psychophysical development. Cognitive activity contains subject-content, operational and logical, emotional and motivational, and other components. To play the entire structure to find the structure-related, which would allow it to carry out combination. Primary school age with one of the most critical stages of child development. This is a period in which, under the influence of purposeful pedagogical impact generated significant mental growths is the formation of learning activities, which later determines subsequent learning. Properties of basic nervous processes, memory, attention, thinking and dynamics of their development showed the interdependence of these indicators of success of training, namely: the observed improvement in attention, memory, increase of functional mobility and strength of nervous processes. Educational activity is formed in the child during school. That is, before all the child must learn and teach it in the early years of schooling it is most intense. To implement the junior pupils of all elements for optimal psychophysiological child development to create appropriate conditions. Thus, during the organization of learning activities for children with intellectual disabilities to consider their age, somatic state, the state of mental activity, the formation of motivation and understanding of child problem that arises in front of her. uk_UA
dc.subject пізнавальна діяльність uk_UA
dc.subject психофізичний розвиток uk_UA
dc.subject учбова діяльність uk_UA
dc.subject познавательная деятельность uk_UA
dc.subject психофизиологическое развитие uk_UA
dc.subject учебная деятельность uk_UA
dc.subject cognitive activities uk_UA
dc.subject psychophysical of development uk_UA
dc.subject learning activities uk_UA
dc.title ПРОВІДНА РОЛЬ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ОПТИМАЛЬНОГО ПСИХОФІЗІОЛОГІЧНОГО РОЗВИТКУ ДИТИНИ (Огляд літератури) uk_UA
dc.title.alternative Ведущая роль учебной деятельности для оптимального психофизиологического развития ребенка (обзорная статья). uk_UA
dc.title.alternative LEADING ROLE OF TRAINING FOR OPTIMAL PSYCHOPHYSIOLOGICAL CHILD DEVELOPMENT (Literature Review) uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account