DSpace Repository

ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАДАЧ З ФІЗИКИ

Show simple item record

dc.contributor.author Головко, Н. Ю.
dc.contributor.author Коробова, І. В.
dc.contributor.author Golovko, N.
dc.contributor.author Korobova, I. V.
dc.date.accessioned 2020-12-15T09:33:48Z
dc.date.available 2020-12-15T09:33:48Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/123456789/12494
dc.description Коробова, І. В. Формування природничо-наукової компетентності учнів шляхом використання ситуаційних задач з фізики / Н. Ю. Головко, І. В. Коробова // Фізико-математична освіта / Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет редкол. : О.В. Семеніхіна (гол.ред.) [та ін.]. Суми : [СумДПУ ім. А.С. Макаренка], 2020. Вип. 2 (24). С. 31-36. ISSN 2413-158Х - DOI 10.31110/2413-1571-2020-024-2-005 https://fmojournal.fizmatsspu.sumy.ua/journals/2020-v2-24/2020_2-24-Golovko-Korobova_FMO.pdf uk_UA
dc.description.abstract STEM-освіта безпосередньо пов'язана з наукою, технікою, технологіями, інженерно-орієнтованою діяльністю людини. В Україні відчувається особливо високий попит на фахівців цих галузей. Впровадження STEM– навчання передбачає розробку інноваційних методів і прийомів, що допоможуть розвинути в учнів науково-технічні навички, творчі здібності, поєднати навчання з життям. Одним із відомих методів контекстного навчання є метод ситуаційних вправ. Його застосування у навчанні фізики дає можливість формувати природничо-наукову компетентність учнів на засадах принципу зв`язку навчання з життям. Це дасть можливість випускнику зробити свідомий вибір майбутньої професії технічного спрямування, що є актуальним. Формулювання проблеми. Метою дослідження є обґрунтування доцільності й доведення ефективності формування природничо-наукової компетентності учнів засобами ситуаційного навчання фізики. Матеріали й методи. В роботі розглянуті типи ситуаційних задач, наведені їх приклади; використані теоретичні й емпіричні методи дослідження, статистичний Q-критерій. Вибірка складала 60 учнів. Результати. Аналіз динаміки рівня успішності й мотивації учнів показав доцільність використання системи ситуаційних задач для формування науково-природничої компетентності школярів. Висновки. Доведено, що ситуаційні задачі є корисним навчальним ресурсом. Розв`язування задач, пов`язаних з реальними життєвими ситуаціями, допомагає учню уявити фізичну ситуацію, переконатися, що вона є життєво важливою, актуальною і потребує вирішення; для її вирішення потрібні теоретичні знання з фізики. Систематичне застосування ситуаційних задач з фізики сприяє формуванню науково-природничої компетентності учнів; забезпечує внутрішню мотивацію учнів до вивчення фізики; робить фізичне знання особистісно значущим; орієнтує учнів на свідоме обрання майбутньої професії інженерно-технічного напрямку. STEM education is directly related to science, technology, technology, and engineering-oriented human activities. In Ukraine, there is a particularly high demand for specialists in these industries. The introduction of STEM-learning involves the development of innovative methods and techniques that will help students develop scientific and technical skills, creative abilities, combine learning with life. One of the known methods of contextual learning is the method of situational exercises. Its application in the teaching of physics makes it possible to form the scientific and natural competence of students on the basis of the principle of connection of learning with life. This will allow the graduate to make a conscious choice of future technical profession, which is relevant. Formulation of the problem. The purpose of the study is to substantiate the feasibility and prove the effectiveness of the formation of natural science competence of students by means of situational teaching of physics. Materials and methods. The paper considers the types of situational tasks, gives their examples; used theoretical and empirical research methods, statistical Q-criterion. The sample was 60 students. Results. Analysis of the dynamics of the level of success and motivation of students showed the feasibility of using a system of situational tasks for the formation of scientific and natural competence of students. Conclusions. It is proved that situational tasks are a useful educational resource. Solving problems related to real life situations helps the student to imagine the physical situation, to make sure that it is vital, relevant and needs to be solved; to solve it requires theoretical knowledge of physics. Systematic application of situational problems in physics contributes to the formation of scientific and natural competence of students; provides intrinsic motivation of students to study physics; makes physical knowledge personally significant; orients students to consciously choose the future profession of engineering and technical direction. uk_UA
dc.subject STEM-освіта uk_UA
dc.subject природничо-наукова компетентність uk_UA
dc.subject ситуаційна задача uk_UA
dc.subject навчання фізики uk_UA
dc.subject STEM-education uk_UA
dc.subject natural science competence uk_UA
dc.subject situational task uk_UA
dc.subject teaching physics uk_UA
dc.title ФОРМУВАННЯ ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ СИТУАЦІЙНИХ ЗАДАЧ З ФІЗИКИ uk_UA
dc.title.alternative FORMATION OF NATURAL SCIENTIFIC COMPETENCE OF STUDENTS THROUGH USE SITUATIONAL TASKS OF PHYSICS uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account