DSpace Repository

Research of Relationship between the Social Expectations and Professional Training of Lyceum Students studying in the Field of Shipbuilding

Show simple item record

dc.contributor.author Popovych, I. S.
dc.contributor.author Blynova, O. Ye.
dc.contributor.author Aleksieieva, M.
dc.contributor.author Nosov, P. S.
dc.contributor.author Zavatska, N.
dc.contributor.author Smyrnova, O.
dc.contributor.author Попович, І. С.
dc.contributor.author Блинова, О. Є.
dc.contributor.author Алексєєва, М. І.
dc.contributor.author Носов, П. С.
dc.contributor.author Завацька, Н. Є.
dc.contributor.author Смирнова, О. О.
dc.date.accessioned 2019-10-04T06:23:34Z
dc.date.available 2019-10-04T06:23:34Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/9358
dc.description Popovych, I. S. (2019). Research of Relationship between the Social Expectations and Professional Training of Lyceum Students studying in the Field of Shipbuilding / I. S. Popovych, O. Blynova, M. Aleksieieva, P. Nosov, N. Zavatska, O. Smyrnova. Revista ESPACIOS, Vol. 40. (№ 33). Page 21. uk_UA
dc.description.abstract Social expectations are important regulators of vocational training of lyceums of shipbuilding vocational schools. The aim is to study the relationship of social expectations and professional training of lyceum-shipbuilders (n = 251). The most significant relationships of expectations and investigated variables at the level (p≤.01) are established. The program for optimization of development and psycho-correction in the form of the elective “Expected result” is implemented. The efficiency of the developed program has been experimentally confirmed. The ways of improvement and development perspectives are proposed. Соціальні очікування є важливими регуляторами навчально-професійної підготовки ліцеїстів суднобудівних професійно-технічних училищ. Метою є дослідження взаємозв’язку соціальних очікувань і професійної підготовки ліцеїстів-суднобудівельників (n=251). Встановлено найбільш значущі взаємозв’язки очікувань і досліджуваних змінних на рівні (p≤.01). Впроваджено програму оптимізації розвитку та психокорекції у формі факультативу «Очікуваний результат». Експериментально підтверджено ефективність розробленої програми, запропоновано шляхи вдосконалення і перспективи розвитку.
dc.subject social expectations
dc.subject lyceum students
dc.subject professional training
dc.subject psycho correction
dc.subject соціальні очікування ліцеїстів
dc.subject навчання ліцеїстів
dc.subject навчально-професійна підготовка ліцеїстів
dc.subject психокорекція
dc.title Research of Relationship between the Social Expectations and Professional Training of Lyceum Students studying in the Field of Shipbuilding uk_UA
dc.title.alternative Дослідження взаємозв’язку соціальних очікувань і професійної підготовки ліцеїстів-суднобудівельників
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Факультет психології, історії та соціології
    Кафедра соціальної роботи, соціальної педагогіки та соціології. Кафедра психології. Кафедра історії, археології та методики викладання. Кафедра філософії та соціально-гуманітарних наук

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account