DSpace Repository

ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТИРІВ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ВІЛЬНОЇ ТА ВІДКРИТОЇ КУЛЬТУРИ

Show simple item record

dc.contributor.author Борисенко, Н. М.
dc.contributor.author Гриценко, І. В.
dc.contributor.author Денисенко, В. В.
dc.contributor.author Сидоренко, Н. І.
dc.contributor.author Borysenko, N. М.
dc.contributor.author Hrytsenko, І. V.
dc.contributor.author Denisenko, V. V.
dc.contributor.author Sydorenko, N.
dc.date.accessioned 2019-09-19T12:35:34Z
dc.date.available 2019-09-19T12:35:34Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/9108
dc.description Борисенко, Н. М. Формування ціннісних орієнтирів молодших школярів засобами вільної та відкритої культури / Н. М.Борисенко, І. В. Гриценко, В. В. Денисенко, Н. І. Сидоренко // European humanities studies: State and Society. – Krakow : Issue 2, 2018. – P. 94-117. uk_UA
dc.description.abstract Значні зміни, що відбуваються в українському суспільстві, потребують негайної реакції з боку освітньої спільноти. У статті обґрунтовується доцільність цілеспрямованого використання у виховній роботі ідей та принципів вільної й відкритої культури. Це дозволить створити таку систему освітньої діяльності, яка використовуватиме більш сучасні методи, прийоми та форми взаємодії учителя з учнями та сприятиме розумовому, емоційному і морально-етичному розвитку молодших школярів, формуванню їх активної життєвої позиції, основ загальної та інформаційної культури, інтересу до творчості, вміння продуктивно співпрацювати. Незважаючи на наявність окремих робіт, в яких проаналізовано сучасний стан виховання молодших школярів щодо відповідності потребам глобального інформаційного суспільства, автори вважають за необхідне дослідити ідейне підґрунтя суспільних рухів і громадських організацій, що виступають на підтримку вільної та відкритої культури; керуючись психолого-педагогічними особливостями учнів початкової школи, адаптувати ідейні засади вільної та відкритої культури для використання їх в освітньому процесі. Існуюча централізованість організаційної структури та підпорядкування освітніх закладів значно ускладнює горизонтальні звʼязки та обмін досвідом. Спостерігаються проблеми у затвердженні та використанні відкритих стандартів, що призводить до практично повної відсутності вільних та відкритих україномовних матеріалів, придатних для використання в освітньому процесі. Прагнучи змінити ситуацію, що склалася, ми пропонуємо розглянути кілька активних громадянських спільнот, щоб скористатися їхнім прикладом і підтримкою у формуванні ціннісних орієнтирів суспільства в цілому, а відтак — опосередковано — й молодших школярів. Значительные изменения, происходящие в украинском обществе, требуют немедленной реакции со стороны образовательного сообщества. В статье обосновывается целесообразность целенаправленного использования в воспитательной работе идей и принципов свободной и открытой культуры. Это позволит создать такую систему образовательной деятельности, которая будет использовать более современные методы, приемы и формы взаимодействия учителя с учениками и способствовать умственному, эмоциональному и морально-нравственному развитию младших школьников, формированию их активной жизненной позиции, основ общей и информационной культуры, интереса к творчеству, умение продуктивно сотрудничать. Несмотря на наличие отдельных работ, в которых анализируется современное состояние воспитания младших школьников в соответствии с потребностями глобального информационного общества, авторы считают необходимым исследовать идейную основу общественных движений и общественных организаций, выступающих в поддержку свободной и открытой культуры. Руководствуясь психолого-педагогическими особенностями учащихся начальной школы, адаптировать идейные основы свободной и открытой культуры для использования в образовательном процессе. Существующая централизованность организационной структуры и подчинения образовательных учреждений значительно усложняет горизонтальные связи и обмен опытом. Наблюдаются проблемы в утверждении и использовании открытых стандартов, что приводит к практически полному отсутствию свободных и открытых русскоязычных материалов, пригодных для использования в образовательном процессе. Стремясь изменить ситуацию, мы предлагаем рассмотреть несколько активных гражданских сообществ, чтобы воспользоваться их примером и поддержкой в формировании ценностных ориентиров общества в целом, а следовательно - опосредованно - и младших школьников. Significant changes taking place in the Ukrainian society require an immediate reaction from the educational community. The article substantiates the expediency of purposeful use in the educational work of ideas and principles of free and open culture, which will allow to create such a system of educational activity, which will use more modern methods, techniques and forms of interaction between teachers and students and will promote the mental, emotional and moral and ethical development of junior pupils. , formation of their active life position, the basis of general and informational culture, interest in creativity, ability to work productively. Despite the existence of individual works, which analyzed the current state of education of junior pupils in relation to the needs of the global information society, the authors consider it necessary to explore the ideological basis of social movements and public organizations supporting a free and open culture; guided by the psychological and pedagogical features of elementary school students, to adapt the ideological principles of free and open culture for their use in the educational process. The existing centralization of the organizational structure and subordination of educational institutions greatly complicates the horizontal links and the exchange of experience. There are problems in the approval and use of open standards, which leads to the almost complete absence of free and open Ukrainian-language materials suitable for use in the educational process. In an effort to change the situation, we propose to consider several active civic communities in order to take advantage of their example and support in shaping the values of society as a whole, and therefore indirectly - and younger schoolchildren. uk_UA
dc.subject ціннісні орієнтири uk_UA
dc.subject вільна та відкрита культура uk_UA
dc.subject молодші школярі uk_UA
dc.subject ценностные ориентиры uk_UA
dc.subject младший школьник uk_UA
dc.subject свободная и открытая культура uk_UA
dc.subject junior schoolboy uk_UA
dc.subject free and open culture uk_UA
dc.subject value orientations uk_UA
dc.title ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТИРІВ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ЗАСОБАМИ ВІЛЬНОЇ ТА ВІДКРИТОЇ КУЛЬТУРИ uk_UA
dc.title.alternative ФОРМИРОВАНИЕ ЦЕННОСТНЫХ ОРИЕНТИРОВ МЛАДШИХ ШКОЛЬНИКОВ СРЕДСТВАМИ СВОБОДНОЙ И ОТКРЫТОЙ КУЛЬТУРЫ uk_UA
dc.title.alternative FORMING VALUABLE ORIENTERS OF JUNIOR SCHOOLS BY FREE AND OPEN CULTURE uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Педагогічний факультет
    Кафедра педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти. Кафедра теорії та методики дошкільної та початкової освіти. Кафедра спеціальної освіти. Кафедра педагогіки, психології й освітнього менеджменту імені проф. Є. Петухова

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account