DSpace Repository

АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ КАЗОК В. СУХОМЛИНСЬКОГО ПРИ ПІДГОТОВЦІ СУЧАСНОЇ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ

Show simple item record

dc.contributor.author Щербина, В. Ю.
dc.contributor.author Scherbyna, V. Y.
dc.date.accessioned 2018-01-30T12:24:35Z
dc.date.available 2018-01-30T12:24:35Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://eKhSUIR.kspu.edu/handle/123456789/5946
dc.description Щербина, В. Ю. Актуальність використання казок В. Сухомлинського при підготовці сучасної дитини до школи / В. Ю. Щербина // Вісник Житомирського держ. ун-ту ім. Івана Франка. Педагогічні науки : науковий журнал / [гол. ред. П. Ю. Саух, відп. ред. Н. А. Сейко]. – Житомир : Вид-во Житомирського держ. ун-ту ім. І.Франка, 2017. – Вип. 5 (91). – С.154-162. uk_UA
dc.description.abstract У статті на основі педагогічної спадщини В. Сухомлинського досліджено родинновиховний концепт підготовки дитини до школи. Розкрито роль казки у становленні особистості дитини, проаналізовано значення батька та матері у процесі соціалізації дошкільнят Вивчено основні засоби виховного впливу на дитину у дошкільному віці. В статье на основе педагогического наследия Сухомлинского исследованы семейновоспитательный концепт подготовки ребенка к школе, раскрыта роль сказки в становлении личности ребенка, проанализировано значение отца и матери в процессе социализации дошкольника, изучены основные средства воспитательного воздействия на ребенка в дошкольном возрасте. In the article, based on the pedagogical heritage of V. Sukhomlynsky, the family has been explored the primary concept of preparing the child for school, the role of the fairy tale in the development of the child's personality is revealed, the significance of father and mother in the process of socialization of preschool children is analyzed, the basic means of educational influence on the child in the preschool age have been studied. It is revealed the importance of the family as an institution of upbringing, which is that in it the child is in a significant part of his life and in the duration of his influence on the personality, none of the institutes of education can not be compared with the family. It forms the main features of the child's personality, and when entering the school, she is already aware of the influence of family education. uk_UA
dc.subject родинновиховний концепт uk_UA
dc.subject сімейне виховання uk_UA
dc.subject дошкільний вік uk_UA
dc.subject батьки uk_UA
dc.subject родинне життя uk_UA
dc.subject семейновоспитательный концепт uk_UA
dc.subject семейное воспитание uk_UA
dc.subject дошкольный возраст uk_UA
dc.subject родители uk_UA
dc.subject семейная жизнь uk_UA
dc.subject family conceptual concept uk_UA
dc.subject family upbringing uk_UA
dc.subject preschool age uk_UA
dc.subject parents uk_UA
dc.subject family life uk_UA
dc.title АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ КАЗОК В. СУХОМЛИНСЬКОГО ПРИ ПІДГОТОВЦІ СУЧАСНОЇ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ uk_UA
dc.title.alternative Актуальность использования сказок В. Сухомлинского при подготовке современного ребенка к школе uk_UA
dc.title.alternative Actuality of the use of tales V. Sukhomlynsky during the preparation of a modern child to school uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account