Abstract:
У запропонованій статті проаналізовано особливості відтворення
християнсько-міфологічного світосприймання українців в етнокультурних
концептах роману-феєрії Галини Пагутяк «Зачаровані музиканти» та окреслено
концептуально-образну парадигму їх духовного універсуму. В
етнолінгвістичому ключі досліджено такі художні образи, як місяць, дім,
камінь, світло, запах рослин. З’ясовано функцію окремих концептів
акумулювати амбівалентні значення, відкриті до інтерпретації крізь призму
християнської та язичницької символіки. В предлагаемой статье проанализированы особенности отражения
христианско-мифологического мировоззрения украинцев в этнокультурных
концептах романа-феерии Галины Пагутяк «Заколдованные музыканты» и
очерчена концептуально-образная парадигма их духовного универсума. В
этнолингвистическом ключе исследуются такие художественные образы, как
луна, дом, камень, свет, запах растений. Определена функция отдельных
концептов аккумулировать амбивалентные значения, открытые к
интерпретации сквозь призму христианской и языческой символики. The article analyzes the peculiarities of rendering Christian and mythological
world-views of the Ukrainians in the ethno-cultural concepts of the fairy novel
“Enchanted musicians” by Halyna Pahutiak; it outlines the conceptual image-bearing
paradigm of their spiritual universe. The work investigates such images as the moon,
house, stone, light and plant scent using the ethno-linguistic approach. It describes the
function of some concepts to accumulate ambivalent meanings to be interpreted in
the light of Christian and pagan symbology.
Description:
Бокшань, Г. І. Відображення світоглядного синкретизму в етно-культурних концептах роману-феєрії Галини Пагутяк "Зачаровані музиканти" / Г. І. Бокшань // Наукові записки Бердянського держ. пед. ун-ту. Філологічні науки. - Бердянськ : ФОП Ткачук О. В. - 2015. - С. 221-230.