DSpace Repository

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ ФОРМИРОВАНИЯ РИТОРИЧЕСКИХ УМЕНИЙ УЧАЩИХСЯ ОСНОВНОЙ ШКОЛЫ

Show simple item record

dc.contributor.author Воробьёва, А. В.
dc.contributor.author Воробйова, А. В.
dc.contributor.author Vorobiova, A. V.
dc.date.accessioned 2017-06-30T12:27:17Z
dc.date.available 2017-06-30T12:27:17Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/3032
dc.description Воробьёва, А. В. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ ФОРМИРОВАНИЯ РИТОРИЧЕСКИХ УМЕНИЙ УЧАЩИХСЯ ОСНОВНОЙ ШКОЛЫ / А. В. Воробьёва // Педагогічний альманах : зб. наук. праць / ред. кол. : В. В. Кузьменко та ін. - Херсон : КВНЗ "Херсонська академія неперервної освіти", 2014. - Вип. 22. - С. 17-23. uk_UA
dc.description.abstract В статье рассмотрены внутренние и внешние аспекты психологии развития личности, участвующие в процессе формирования риторических умений, определен уровень сензитивности учащихся основной школы к риторической деятельности, дана характеристика основных психолого-педагогических предпосылок формирования риторических умений в соответствии с группами интересов подростка («доминантами»). Обоснована значимость процесса формирования риторических умений в сензитивный период становления личности. У статті розглядаються внутрішні і зовнішні аспекти психології розвитку особистості у процесі формування риторичних умінь, виявлено рівень сензитивності учнів основної школи до ведення такого роду діяльності, надається характеристика основних психологічних передумов формування риторичних умінь відповідно до чотирьох груп інтересів («домінантів») підлітків. The article deals with the internal and external aspects of psychology of individual development in the process of the rhetorical skills development; the secondary school pupils’ sensitivity to the rhetorical activity is defined in the article too; the psychological premises of rhetorical skills development according to four groups of adolescence’s interests (“dominants”) are characterized. The article is dedicated to the analysis of the psychological activity of the adolescences according to their interests (“dominants”) and to the importance of rhetorical activity in this sensitivity period for the individual development. It’s considered that rhetorical activity allows arranging the psychophysiological processes, such as: positive influence on pupils’ intention to self-evaluation and self-identification, faster self-identification with the help of interiorization, better development of discipline and independent training, efforts to use the “proper” words expressing the feelings and emotions. uk_UA
dc.subject риторические умения uk_UA
dc.subject риторическая деятельность uk_UA
dc.subject сензитивность uk_UA
dc.subject психологический возраст uk_UA
dc.subject идентификация uk_UA
dc.subject интериоризация uk_UA
dc.subject риторичні уміння uk_UA
dc.subject риторична діяльність uk_UA
dc.subject сенситивність uk_UA
dc.subject психологічний вік uk_UA
dc.subject ідентифікація uk_UA
dc.subject інтеріоризація uk_UA
dc.subject rhetorical skills uk_UA
dc.subject rhetorical activity uk_UA
dc.subject sensitivity uk_UA
dc.subject identification uk_UA
dc.subject interiorization uk_UA
dc.title ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ПРЕДПОСЫЛКИ ФОРМИРОВАНИЯ РИТОРИЧЕСКИХ УМЕНИЙ УЧАЩИХСЯ ОСНОВНОЙ ШКОЛЫ uk_UA
dc.title.alternative ПСИХОЛОГІЧНІ ПЕРЕДУМОВИ ФОРМУВАННЯ РИТОРИЧНИХ УМІНЬ УЧНІВ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ uk_UA
dc.title.alternative PSYCHOLOGICAL PREMISES OF RHETORICAL SKILLS DEVELOPMENT FOR SECONDARY SCHOOL PUPILS uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account