DSpace Repository

МАСОНСКИЕ МОТИВЫ И ОБРАЗЫ В ПОЭЗИИ М.ВОЛОШИНА И Е. ШВАРЦ: ТИПОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ

Show simple item record

dc.contributor.author Ильинская, Н. И.
dc.contributor.author Ільїнська, Н. І.
dc.date.accessioned 2017-01-13T11:55:55Z
dc.date.available 2017-01-13T11:55:55Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://eKhSUIR.kspu.edu/handle/123456789/2315
dc.description Ильинская, Н. И. Масонские мотивы и образы в поэзии М. Волошина и Е. Шварц : типологический аспект / Н. И. Ильинская // Науковий вісник Миколаївського держ. ун-ту ім. В. О. Сухомлинського. Сер. : Філологічні науки (літературознавство) : зб. наук. праць. – Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2014. – Вип. 4.14 (11). - С. 22 – 32. uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджено типологічний аспект культурної міфології масонства в модерністській поезії М.Волошина та постмодерністській О.Шварц. Найбільше репрезентативною для вивчення зазначеної проблеми є поезія М.Волошина. У ній масонський код синтезовано з іншими окультними доктринами й практиками, зокрема антропософією, а також із традиційним і неканонічним християнством, що цілком відповідає духу й цілям присвятного Ордена. Доведене, що в поезії Е.Шварц масонський код реалізується за допомогою включення образів-символів, наділених особливим ціннісним статусом у масонстві (сліпота, вогняний стовп, череп з гомілковими костями, образом Святого Грааля), культових для масонства мотивів – танатичного, земної марності, духовного зростання. Основні прийоми – створення ігрової ситуації, метаморфози, язикова гра, гумор, ігровий примітив. Типологічно схожим для поезії модернізму й новітньої залишається інтерес до адогматизму й внеконфессиональної свободи цього культурно- історичного явища, використання в поетиці знакових фігур, масонської ритуалистики й символіки, аллюзивно-реминисцентного репертуару в автентичному або модифікованому значенні. The article focuses on typological aspect of the Masonic cultural mythology in Modernist poetry by M. Voloshin and Postmodernist poetry by O. Shvarts. M. Voloshin’s poetry is the most representative concerning the problem being studied. The Masonic code is combined there with other occult doctrines and practices such as anthroposophy, with traditional and noncanonic Christianity that meet the spirit and objectives of dedicatory Order. The Masonic code is proved to be realized in O. Shvarts’ poetry by including symbolic images that have peculiar axiological status in the Masonic doctrine (blindness, a pillar of fire, a human skull with crossed shinbones, Holly Grail) and cultic Masonic motifs (thanatic, mundane vanity, spiritual growth). Among the main techniques there are creating game situations, metamorphosis, language game, humour, game primitive. The interest in non-dogmatics and nonconfessional freeedom of this cultural and historical phenomenon, using token figures, Masonic ritualistics and symbolism, allusions and reminiscences in authentic and modified meaning in poetic space is typologically similar in Modernist and the newest poetry. uk_UA
dc.subject масонський код uk_UA
dc.subject мотиви uk_UA
dc.subject образи-символи uk_UA
dc.subject ритуал uk_UA
dc.subject культурна міфологія uk_UA
dc.subject міфологема uk_UA
dc.subject Masonic code uk_UA
dc.subject motifs uk_UA
dc.subject symbolic images uk_UA
dc.subject ritual uk_UA
dc.subject cultural mythology uk_UA
dc.subject mythologem uk_UA
dc.title МАСОНСКИЕ МОТИВЫ И ОБРАЗЫ В ПОЭЗИИ М.ВОЛОШИНА И Е. ШВАРЦ: ТИПОЛОГИЧЕСКИЙ АСПЕКТ uk_UA
dc.title.alternative Масонські мотиви та образи в поезії М.Волошина та О.Шварц: типологічний аспект uk_UA
dc.title.alternative Masonic motifs and images in the poetry by M. Voloshin and O. Shvarts: typological aspect uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account