DSpace Repository

ВИКОРИСТАННЯ КОНОТАТИВНИХ ЗНАЧЕНЬ СЛІВ У КОМУНІКАТИВНО-МОВЛЕННЄВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Show simple item record

dc.contributor.author Ільїна, Н. В.
dc.contributor.author Ильина, Н. В.
dc.contributor.author Ilina, N. V.
dc.date.accessioned 2016-11-10T14:12:40Z
dc.date.available 2016-11-10T14:12:40Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://ekhsuir.kspu.edu/handle/123456789/2016
dc.description Ільїна, Н.В. Використання конотативних значень слів у комунікативно-мовленнєвій діяльності дітей дошкільного віку. Актуальні питання корекційної освіти (педагогічні науки) : [зб. наук. праць : вип. 7, у 2 т. / за ред. В.М. Синьова, О.В. Гаврилова]. Кам’янець-Подільський : ПП Медобори-2006. 2016. Т.1. С. 155-165. (Одноосібно, Фахове видання, постанова Президії ВАК України: № 455 від 15.04.2014р., Index Copernicus ICV 2014: 29.63)
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню особливостей процесу розвитку структури лексичного значення слова у дітей з нормальним та патологічним мовленнєвим розвитком. Здійснено аналіз поняття «лексичне значення слова». У статті висвітлено послідовність та особливості формування таких компонентів значення слова як денотативний, сигніфікативний, конотативний та контекстуальний, розкрито значення розвитку лексико-семантичної сторони мовлення у формуванні когнітивної сфери дитини, визначено основні етапи розвитку понятійного узагальнення та організації семантичних полів. Розглянуто основні особливості формування лексичної значення слова у дітей із системними вадами мовленнєвого розвитку. Зазначено, що найменш висвітленим у спеціальній літературі є формування конотативного компоненту значення слова, що пов’язано зі складністю виявлення і вивчення способів формування конотативних значень, а також відсутністю єдиного погляду на природу цього явища. Проаналізовано основні підходи до вивчення поняття «конотація» у науковій літературі. Обґрунтовано подальше дослідження вказаної проблеми з метою удосконалення методів корекції порушень мовленнєвої діяльності у дітей із патологією мовлення. Статья посвящена исследованию особенностей процесса развития структуры лексического значения слова у детей с нормальным и патологическим речевым развитием. Осуществлен анализ понятия «лексическое значение слова». В статье освещены последовательность и особенности формирования таких компонентов значения слова как денотативный, сигнификативный, коннотативный и контекстуальный, раскрыто значение развития лексико-семантической стороны речи в формировании когнитивной сферы ребенка, определены основные этапы развития понятийного обобщения и организации семантических полей. Рассмотрены основне особенности формирования лексического значения слова у детей с системными дефектами речевого развития. Отмечено, что наименее освещенным в специальной литературе является формирование коннотативного компонента значения слова, что связано со сложностью выявления и изучения способов формирования коннотативных значений, а также отсутствием единого взгляда на природу этого явления. Проанализированы основные подходы к изучению понятия «коннотация» в научной литературе. Обосновано дальнейшее исследование указанной проблемы с целью усовершенствования методов коррекции нарушений речевой деятельности у детей с патологией речи. The article investigates the features of the development the structure of lexical meaning in children with normal and abnormal speech development. The analysis of the concept of «lexical meaning of the word». The article reveals the consistency and peculiarities of such components as denotative meaning, syhnifikatyvnyy, connotative and contextual. Reveals the importance the development of lexical-semantic side of speech in shaping the child's cognitive, identifies the main stages of conceptual synthesis and organization of semantic fields. Considers the main features of the formation the lexical meaning of the word in children with systemic defects speech development. Indicated that the least covered in special literature is the formation of connotative meaning of the word component is due to the complexity of identifying and exploring ways of forming connotative meanings of the word, and the lack unified glance at nature of this phenomenon. The article analyzes the main approaches to the study the notion of «connotation» in the scientific literature. Substantiated further study this problem in order to improve methods of correction of violations of speech activity in children with speech disorders.
dc.subject діти дошкільного віку
dc.subject лексичне значення слова
dc.subject конотативне значення слова
dc.subject дітей з мовленнєвою патологією
dc.subject дети дошкольного возраста
dc.subject лексическое значение слова
dc.subject коннотативное значение слова
dc.subject дети с речевой патологией
dc.subject preschool children
dc.subject lexical meaning
dc.subject connotative meaning
dc.subject children with speech disorders
dc.title ВИКОРИСТАННЯ КОНОТАТИВНИХ ЗНАЧЕНЬ СЛІВ У КОМУНІКАТИВНО-МОВЛЕННЄВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ uk_UA
dc.title.alternative Использование коннотативных значений слов в коммуникативно-речевой деятельности детей дошкольного возраста
dc.title.alternative Using connotative meanings of words in communicative speech activity of preschool age children
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Педагогічний факультет
    Кафедра педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти. Кафедра теорії та методики дошкільної та початкової освіти. Кафедра спеціальної освіти. Кафедра педагогіки, психології й освітнього менеджменту імені проф. Є. Петухова

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account