dc.description.abstract |
У статті представлено один із аспектів дослідження міфолорного простору амеріндіанських сучасних художніх прозових текстів, а саме, розглядаються міфолорно-авторські образи-дійства як складники цього простору. Міфолорно-авторські образи витлумачено в роботі як кумулятивний, когнітивно-семіотичний текстовий конструкт, в якому вплетені риси людини амеріндіанського міфолорного світу та її характеристики як людини сучасності, котра адаптується до життєвого світу всього американського суспільства. У контексті нашого дослідження оперуємо поняттям міфолорний простір, який розуміємо як сукупність міфолорних і міфолорно-авторських образів, які, вбудовуючись у художній універсум твору, створюють його жанрову своєрідність і наративні особливості, відбиваючи неоміфологічну художню свідомість автора й етнокультурну специфіку світобачення амеріндіанців.
Отже, міфолорно-авторські образи-дійства виявлені нами в ході інтерпретативного аналізу фрагментів амеріндіанських сучасних художніх прозових текстів, що постають складними функціональними текстово-мовленнєвими єдностями (описом, роздумом, розповіддю), які структурують думку, впорядковують її розвиток, забезпечують її цілісність та завершеність і повістують про проведення обрядових свят та ритуалів. Когнітивно-семіотичний підхід до інтерпретації композиційно-мовленнєвих форм, в яких ідеться про проведення обрядових свят та ритуалів у сучасному їх розумінні, показав, що ритуально-міфологічні світоглядні типи такі, як архетипи художніх сюжетів і жанрів, трансформуються в образи-дійства (ритуальний біг, танок сонця, танок кукурудзи тощо). |
uk_UA |